Přestáváte kouřit? Ručička na váze může zůstat na stejné hodnotě jako dosud

Praxe ukazuje, že lidé, kteří skoncují s tabákem, mají tendenci začít nabírat na váze. I proto je pro mnohé osoby tak těžké s  touto závislostí přestat. Odborníci z Michiganské univerzity se ptali kuřaček, zda by byly ochotné vzdát se kouření, kdyby pak přibraly. Téměř polovina z nich řekla, že v žádném případě! Co mít tedy na paměti, když přestáváte kouřit, ale nechcete přibrat?

Život bez cigarety neznamená nutně několik kil navíc
Život bez cigarety neznamená nutně několik kil navíc

5 pravidel pro život bez tabáku a nadváhy 

  • Chvalte se. Neustále si opakujte, že jste udělali dobře, že jste skončili s  cigaretami. Kouření totiž „nabízí“ mnohem větší rizika, než je přibrání několika kilogramů. Kuřáci mají 12× vyšší pravděpodobnost, že dostanou rakovinu plic, ženy dokonce 22× vyšší! Pogratulujte si a neohlížejte se zpátky. 
  • Buďte aktivní. Plavte, hrajte tenis, choďte se psem, nejezděte autem a místo toho choďte pěšky. Studie ukazují, že když budete aktivní během doby, kdy přestáváte kouřit, minimalizujete jednak přibírání na váze, ale přijdete i na jiné myšlenky a nebudete mít chuť na cigaretu.
  • Změňte rutinu. „Překopejte“ svoje rutinní návyky, vyhýbejte se situacím a místům, kde jste dříve kouřili. Jakmile totiž na toto rezignujete, v případě, že dostanete chuť na cigaretu, budete místo ní sahat po jídle. Mějte v kapse neustále žvýkačky bez cukru, nakrájenou mrkev apod. Využívejte také toho, že díky nekouření se vám zlepšuje čich a chuť.
  • Nebuďte v tom sami. Buďte otevření a mluvte o svém odvykání s rodinou a přáteli, řekněte jim i o svých obavách z toho, že přiberete. Třeba bude mít rodina nějaký dobrý nápad, jak čelit překážkám.
  • Zdvojnásobte své šance. Nenechte se zaskočit touhou po cigaretě a využívejte i produkty, které vám nabízejí nižší dávky nikotinu v průběhu několika týdnů a pomalu odstavují „receptory“ v mozku bažící po cigaretě. Jsou to různé nikotinové žvýkačky, náplasti apod.

(aši)

Zdroje:
www.forbes.com
www.obesityaction.org

Autor článku:

Mgr. Ivana Ašenbrenerová

Autorka vystudovala Fakultu sociálních věd UK v Praze, obor rozhlasová žurnalistika. Pracovala v Mladém světě, v časopise Maminka, Glanc, nyní je redaktorkou Marianne.cz Je spoluautorkou knihy Aromaterapie v životě ženy, autorkou knihy Co dělat, když dítě... a spoluautorkou knihy Velká kniha o mateřství II. Zajímá se o psychologii, pedagogiku, zdraví a životní styl, klasickou i alternativní medicínu.

Líbí se vám článek?
+5 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: