Antileptika

Dobrý den, již několik měsíců beru antileptika (zpočátku Levelanz 250, nyní Pterocyn 1000) a vyskytují se u mne v hojné míře nežádoucí účinky. Vyskytly se u mne ve chvíli přechodu na 1000 mg strie na břiše a obávám se, zda tyto léky neobsahují kortikoidy, které by tyto strie a jiné potíže (nesmírně rychlý a neustálý přírůst váhy i přes dietní opatření a pohyb, bolest ledvin, enormní nadýmání, bolesti žaludku a jiné) způsobovaly. Bylo mi řečeno, že v případě změny léku mohou být tyto potíže ještě mnohem horší. Můj lékař totiž tyto než.úč. bagatelizuje a mám až pocit, že jsem snad jediná, kdo je má. (což mi také jím samotným bylo řečeno). Není to prý důvodem ke změně pterocynu, který má být nejlepší generací antileptik. Obsahuje tedy pterocyn nějaké kortikoidy ? Pokud ne, nechápala bych proč jsou mé potíže tedy v podstatě shodné s Cushing.syndromem. Děkuji, Bijin.

Odpověď odborníka:

Dobrý den Užívané léky neobsahují kortikoidy. Oba léky, které uvádíte jsou levepiracetam- antiepileptikum. Dávka uvádíte 1000 mg nevím-jestli 2xd, nebo celodenní dávka je 1000 mg. Pro jednotlivou dávku by to byla již hodnota dosti vysoká. Některá antiepileptika zvyšují chuť k jídlu, což ale u tohoto typu není typické. Vyšší příjet potravy potom vede k nárůstu hmotnosti- ta sama o sobě, a´t je jakéhokoliv původu, při rychlém rozvoji může vést ke striím. Nadýmání a zažívací potíže mohou tyto léky hl na začátku léčby vyvolat.. Náhlé, nebo rychlé vysazení antiepileptik může mít opravdu závažné a nebezpečené následky- vyprovokování záchvatů, ev i jejich nakupení. Výměna musí být pozvolná, v tom má Váš lékař pravdu. Pokud budou zažívací potíže trvat, bude se k tomu ale muset přistoupit. Pro udávaný rychlý nárůst hmotnosti bych doporučoval i přešetření hormonální. zdravím dr. Šigut

prim. MUDr. Vladimír Šigut
prim. MUDr. Vladimír Šigut

Specializace: Neurologie
Pracoviště: Neurologické odd a iktové centrum nemocnice Krnov,
Ambulance neurologie a myoskeletární medicíny Krnov

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Nové téma | zodpovězené dotazy
Odpověď | Od: bijin | 20.4.2015 12:01
Mohl by mi na to už někdo prosímvás odpovědět?
reagovat
re:Odpověď | Od: uLekare.cz | 20.4.2015 12:44
Dobrý den, lékař má na odpověď standardního dotazu
14 dní. Váš dotaz bude tedy zodpovězen nejpozději
28.4.2015. Děkujeme uLekare.cz
reagovat
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
  • Globule Pane doktore. Paní gynekoložka mi předepsala Globule Natrii tetraboratis...
  • Pupínek na penisu Asi před 3 týdny jsem měl na spodní časti penisu pupínek tak...
  • Plíseň pod nehty Už delší dobu mám pod palcem u nohy plíseň. Nehet je už skoro...
  • Anti tpo Chtěla jsem se zeptat co to znamená mít vysoké anti TPO. Dnes jsem byla...
  • Plicní chlamydie Při vyšetření krve na boreliosu, mi lékař sdělil, že jsem...
  • Šedý zákal Zjistili mi šedý zákal a chci se zeptat co operace obnáší. Také by mě...
 
Naposledy čtené: