Hubnutí

Dobrý den. Měla bych pár otázek ohledně zdravé výživy. Je mi 15. Měřím 179cm a vážím 63kg. O letních prázdninách jsem vážila kolem 74kg a řekla jsem si, že začnu hubnout. Z jídelníčku jsem úplně vyřadila sladkosti a bílé pečivo. Omezila jsem tuky. Celkově jsem začala jíst méně. Jsem sportovec a hraji basketbal. Tréninky mám někdy 4x týdně a skoro každý víkend zápasy. Často jsem cítila únavu a do ničeho se mi nechtělo. Měla jsem špatné nálady a nebylo mi moc do mluvení. Až když si toho na mně všiml trenér a celý můj tým, řekli mi, ať už tolik nehubnu. Můj jídelníček obsahoval méně kalorií, než jsem za den zhubla. Někdy jsem za den snědla jen 500kcal. Často jsem se už viděla jen tlustě, i když to nebyla pravda. Už jsem s hubnutím přestala a chci si udržet postavu takovou, jakou ji mám + nabírat svalovou hmotu. Jenomže často mám i po větším jídle prázdno v žaludku a je mi i nevolno. Často mám strach, že z něčeho přiberu, a proto si vše kontroluji na internetu atd.. Má otázka tedy je: Jaké jídlo bych měla jíst, abych nepřibrala a kolik kalorií zhruba za den? A co jíst po a před tréninkem, když chci nabrat svalovou hmotu a tréninky mi často končí až po 8. hodině večer? Předem děkuji za odpověď

Odpověď odborníka:

Dobrý den. Je vám 15 let, tak jezte běžnou stravu, to co vám připraví maminka. Rozhodně nedržte žádné diety, v pozdějším věku vedou k jo-jo efektu. Jezte několikrát denně, hodně ovoce a zeleniny, na svalovou hmotu jsou vhodné bílkoviny, maso, především hovězí. Ve věku 15 let nemá smysl u dívky pomýšlet na nárust svalové hmoty. Pokud sportujete, tak jí máte přiměřeně k věku.

MUDr. Zdeňka Janoušková
MUDr. Zdeňka Janoušková

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Ordinace praktického lékaře, Velká Bíteš

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: