Léky a zvýšené jaterní testy

Dobrý den,partner užívá tyto léky Anafranil a Aurorix a nyní mu bylo na preventivní kontrole krve zjištěné vysoké jaterní testy alt,ast,gmt můžou mít užívané léky vliv na játra? Příští čtvrtek jde na sono vyšetření, alkohol nepije,neužívá žádné toxické látky, neprodělal vědomě žloutenku ani mononukleozu. Partnerovi je 35 let,jiné léky krom napsaných nebere,užívá je na obsedantně kompulzivní poruchu. Děkuji Lucie

Odpověď odborníka:

Dobrý den, mezi uváděné časté nežádoucí účinky Anafranilu patří zvýšení transamináz (ALT, AST), u Aurorixu je uváděná četnost případů zvýšených hladin jaterních enzymů minimální.

MUDr. Miroslava Frčková
MUDr. Miroslava Frčková

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Praktická lékařka pro dospělé

 
Líbí se vám odpověď?
+6 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: