Mirtazapin

Dobrý den, opakovaně s přestávkami a pokusy o vysazení užívám ant Mirtazapin na noc 1/2 tablety 15mg. Teď jsem se pokoušela asi dva měsíce bez ant a 14dni užívám bylinkovou léčbu, jejíž součástí je i třezalka tečkovaná, která se nemá s mirtazapinem kombinovat, dokonce se tam píše nebrat pokud v poslednich 2 týdnech, ale dostávám se do fáze, že v noci nespím a nezbývá mi nic jineho než je znovu nasadit. Co hrozí s jak dlouho skutecně musím čekat, abych si více neublížila?musim opravdu čekat dva tydny? Děkuji.

Odpověď odborníka:

Mirtazapin a třezalka se nemá kombinovat pro riziko serotoninového syndromu (projevuje se neklidem,třesem, zvracením, zmateností, křečemi). Toto riziko není sice příliš velké, ale jde o potenciálně závažný stav. Pokud užíváte třezalku a trpíte nespavostí, zkuste krátkodobě třeba volně prodejné léky (Persen, Novo Passit apod.).

MUDr. Jan Vachek
MUDr. Jan Vachek

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika nefrologie VFN a Klatovská nemocnice, a.s., interní oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
-5 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Pooperační hojení ran není vždy jednoduché. Znáte možné komplikace?
Zánět dutin
Články: Zánět dutin
Zánět dutin, sinusitida, je...
Jak si poradit s ječným zrnem
Články: Jak si poradit s ječným zrnem
Ječné zrno je pupínek nebo...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Naposledy čtené: