Osteoporoza a joga

Dobry den, je mi 32 let a jiz cca 5 let mam osteopenii, po porodu a kojeni jsem nyni na hranici osteoporozy. Zajimalo by me, zda je joga vhodne cviceni, protoze jedna znama doktorka mi rekla, ze pri joze dochazi k uvolneni vazu, ktere je zcela nevhodne a ktere naopak urychluje sesedani patere. Rekla mi, ze je naopak vhodne posilit svalstvo, napr. s cinkami. Je cviceni s cinkami o cca 3 kg kazda vhodne a bezpecne? Je joga skutecne nevhodna? A co Pilates? Muze v dusledku pravidelneho cviceni, dusledne zivotospravy a saturaci kalciem a vitaminem D dojit k vyzanmnejsimu narustu kostni hmoty? Dekuji predem a preji pekny den, Barbora McB

Odpověď odborníka:

Dobrý den, cvičení, vápník a vitamín D pomáhají zachovat stávající kostní hmotu. Na webu jsou i informace o možných stresových zlomeninách při józe a pilates, ale jsou velmi nekonkrétní. Ostatně úrazy hrozí při cvičení a sportu vždy a všem a jistě to není důvod k vyloučení pohybu ze života. Obecně jsou právě jóga a pilates při osteopenii a osteoporóze doporučovány - viz článek na: http://www.ulekare.cz/clanek/jogy-ani-pilates-se-nemuseji-bat-ani-zeny-s-osteoporozou-11099?search=j%C3%B3ga&from=0

MUDr. Miroslava Frčková
MUDr. Miroslava Frčková

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Praktická lékařka pro dospělé

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Scintigrafie plic
Články: Scintigrafie plic
Scintigrafie (scinti) plic...
Zánět žil
Články: Zánět žil
Co bychom měli vědět o...
Braňte se nežádoucím účinkům ozařování
Články: Braňte se nežádoucím účinkům ozařování
Časné vedlejší účinky...
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Nikotinem se lze předávkovat i při odvykací kúře
Články: Nikotinem se lze předávkovat i při odvykací kúře
V České republice kouří...
Pásový opar
Články: Pásový opar
Pásový opar, herpes zoster...
7 800 Tipů kam na výlet z celé ČR
Turistikou ke zdraví s Turistika.cz
Naposledy čtené: