Redukční dieta při užívání antidepresiv

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli je při užívání antidepresiv možné držet redukční dietu. Mám sestru, která se "motá" v tomhle kruhu a zdá se mi, že si tím hodně ubližuje. Děkuji. Petra

Odpověď odborníka:

Dobrý den, některá antidepresiva způsobují váhový přírůstek aniž by byl zvýšen energetický příjem. Proto je možné, že ačkoliv se vaše sestra snaží držet dietu, stále přibírá a možnou kompenzací nezdaru při dietě a pocitu hladu je následné přejídání (dochází k tzv. jojo efektu). Doporučuji, aby sestra navštívila poradce na výživu, tato situace je velmi složitá a je lépe ji zvládnout s odbornou pomocí. Je potřeba dbát na optimální složení jídelníčku, dostatečné zastoupení jendotlivých živin, minerálních látek a vitamínů, nezastupitelnou roli hraje i vhodná pravidelná pohybová aktivita. Také je možné se poradit s psychiatrem, zda by bylo možné vyzkoušet jiný typ antidepresiv, u kterých nejsou nežádoucí účinky tak výrazné. Záleží ale i na dalších okolnostech, které může zhodnotit pouze lékař, který má kompletní informace o zdravotním stavu Vaší sestry.

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: