Redukce váhy

Obracím se na vás s prosbou o radu, je mi 30let, nikdy jsem nebyla úplně štíhlá dívka ale bojuji s tím celý život a opravdu se snažím,chodím 3x týdně do fitness,jím zdravě,žádné sladké,ani tučné,můj jídelníček se skládá ráno ke snídani bílý jogurt s ovocem,k obědu maso s rýží,ke svačině celozrnný chléb se žervé a sýrem,k večeři kukuřice,zel.salát nebo kuřecí steak se zeleninou atd dokola podobně, měřím 175cm a dokázala jsem jít na váhu 79kg,jenže před rokem a půl jsem po 15letech změnila antikoncepci z Cilest na Sylviane a minulý rok v listopadu mi bylo zjištěno zamlklé těhotenství ať dělám co dělám váha mi neustále stoupá už se bojím cokoliv jíst nemůžu se na sebe ani podívat do zrcadla protože se hnusím sama sobě,jsem už opravdu zoufalá :-( nyní mám 95kg a ráda bych zpět na svojí jenže už nevím jak :-( kdo mi může pomoci jsem z Ústí nad Labem,hledám různě na netu ale přijde mi vše jen vyhazování tisícovek oknem,proto se obracím na vás zda by jste mi neporadili prosím

Odpověď odborníka:

Hezký den Petro, mrzí mě Vaše potíže, jistě bude nutné se na celý problém podívat komplexně.
Nejlepší bude, když se budete snažit cítit se veselá a spokojená a pak se vašemu tělu jistě bude hubnout lépe. Obezita je hodně založena geneticky, řekla bych tak cca z 50%, takže je možné, že máte právě ty "špatné" geny pro obezitu a tedy hubnutí Vám jde hůře, ale určitě se Vám může podařit zhubnout a mít pěknou, vysportovanou, štíhlou postavu.
Udáváte, že chodíte 3 krát týdně do fitka, jakým cvikům se tam konkrétně věnujete? Je tam třeba nějaký trenér, který by Vám pomohl sestavit sérii cviků zaměřených na hubnutí a chvíli nad Vámi dohlížet, že je provádíte správně? Je nutné tyto sestavy pravidelně obmněnovat, protože tělo si "zvykne" a pak přestane sahat do tukových zásob. Aerobní cvičení tipu spinning, Zumba je výborné na vyplavení endorfinů, ale bohužel při něm dochází pouze ke spalování cukrů, ne tuků a není tedy vhodné na hubnutí.
Dále je otázkou, co děláte ty zbylé dny, když nejdete cvičit a jestli máte sedavé zaměstnání. Pokud pracujete někde v kanceláři, jistě po pracovní době vyražte ven do přírody, vemte s sebou třeba přítele či kamarádku, jděte na dlouhou procházku, kupte si hole Nordic walking, nebo jděte plavat, snažte se omezit dopravní prostředky, do práce chodte pěšky, či jezděte na kole, Zkuste hubnout touto nenásilnou formou a hlavně nezapomínejte na to, že je to skutečně hodně o psychice, o pozitivním přístupu k životu, těšte se na to, že budete brzy štíhlá.
Co se týče stravy, zkuste ke každému jídlu zařadit více zeleniny, třeba k snídani krajíc chleba, namazaný sýrem Cottage a půlku okurky č 2 rajčata, zeleninou se snadno zasytíte, získáte potřebné vitaminy a minerály, nezapomínejte na kvalitní bílkoviny, ty jsou při hubnutí neméně důležité, ryby, bílé maso - krůta, králík, klidně kousek 2 krát denně k obědu i večeři.
Najděte nějakou kamarádku , či maminku nebo sestru, která do redukce váhy půjde s vámi a budete se vzájemně podporovat.
Určitě Vám to půjde, ničeho se nebojte a nezapoměnte na veselou mysl!
S pozdravem a přáním mnoha úspěchů při hubnutí, Kristýna Jiříčková.

MUDr. Kristýna Jiříčková
MUDr. Kristýna Jiříčková

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Monse spol, s.r.o.

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: