Zavřít
uLékaře
Stáhněte si mobilní aplikaci uLékaře.cz
Lékařská poradna a objednání
Nainstalovat
Reklama
Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup k historii všech svých dotazů a odpovědí.
Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Reklama

Vypadádání vlasů a únava mohou doprovázet hormonální změny a/nebo odrážet psychiku

Vnitřní lékařství Zuzana 10.9.2019

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat zda málo vitamínu D může způsobit vypadání vlasů, řas a obočí. Hodnota vitamínu D je 66,1 nmol/l. Beru antidepresiva Estan asi měsíc, předtím jsem brala 2,5 roku Adjuvin. Před dvěma lety jsem přestala brát antikoncepci. Byla jsem na vyšetření štítné žlázy, ale všechny výsledky jsou v pořádku. Děkuji za odpověď.

Odpovídá lékař:

MUDr. Mgr. Anna Prchlíková

Specializace: Vnitřní lékařství Pracoviště: Interní oddělení nemocnice Na Františku

Vážená paní, hodnota 66,1 nmol/l je snížená oproti v současnosti stanovené normě, ale už hranice 50 nmol/l se považuje za dostačující, benefity nad hranici 75 nmol/l jsou spíše diskutované, než přesvědčivě prokázané. S ohledem na tento fakt lze považovat, že vypadávání vlasů, řas a obočí mít jako příčinu deficit vit. D nebude. Sice se udává, že i na depresivním ladění může mít svůj podíl deficit vit. D, avšak to určitě nebude hlavní důvod, proč máte sklon k depresím. Spíše si myslím, že po vysazení antikoncepce se změnilo hormonální složení v těle - ostatně antikoncepce často připomíná stav těhotenství, kdy ženám mnohdy naroste hříva atd., po ukončení těhotenství se tělo vrací do normy. Analogicky toto může nastat při vysazení antikoncepce. Samozřejmě záleží na typu antikoncepce, kterou jste užívala, zvláště antikoncepce potlačující působení testosteronu může být doprovázena popsanými obtížemi při vysazení. Podle zprávy z endokrinologie je v plánu vyšetření pohlavních hormonů, vyčkejte ho. Suplementace Vigantolem je samozřejmě v pořádku, jistě je také vhodné, abyste se snažila zvýšit hladinu vit. D režimovými opatřeními (pobyty na Slunci, ryby ve stravě, fortifikované potraviny v zimě), kontrolní odběry vit. D mají smysl nejdříve za 3 měsíce od nasazení suplementace Vigantolem. Nakonec je také prokázáno, že na kvalitu vlasů a dalších adnex má výrazný vliv psychika. Tedy určitě spolupracujte s psychiatrem na dostatečné kompenzaci Vaší psychiky. Snažte se dodržovat pravidelný spánek, odpočinek, jezte vyváženou stravu, dostatečně pijte. Předpokládám, že únavou se zabýval i Váš praktický lékař, že jste byla i na jiných krevních testech - základních (krevní obraz, jaterní a ledvinné funkce atd.). Nakonec se vyjádřím i k váze, nepíšete nic o výšce, ale váha 84kg bude vyšší než normální, to je také aspekt, který se může podílet na snížení hladiny vit. D. S pozdravem Anna Prchlíková

Související dotazy

Hormonální antikoncepce a změny nálady
Dobrý den, již asi měsíc mám problém s plačtivostí....
Psychika
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na následující -...
Akne a padání vlasů
Dobrý den, mám několik příznaků:akne,občasné padání...
Psychika
Dobrý den, potřeboval bych poradit. Má přítelkyně má...
Psychika
Dobrý den, jednou se mi stalo ze se mi začalo špatně...
Psychika
Dobrý den,velmi Vás prosím o radu.Před třemi týdny...

Doporučujeme

Více dotazů z poradny

Vynechází tabletky

Dobrý den, užívám antikoncepci Yosefinne a včera jsem si zapomněla vzít 7 růžovou...

Vynucená poloha

Dobrý den, mám dotaz - co to je vynucená poloha? Jak je definována?

Vyoperování nádoru z tlustého střeva

Dobrý den, v dubnu lékař oznámil mé babičce (70let), že má ve střevě nádor na...

Vyoperovaný 75% menisku

Dobrý deň. Vyoperovali mi až 75percent menisku. Som mladá, mám len 24 rokov,...

Vyoperovať štitnu žľazu?

Pani Doktoka, v prilohe Vam posielam spravu od lekarky, pri ktorej bola na vysetreni...

Výpad vlasů

Dobrý den, poslední dobou se potýkám s problémem, že pozoruji, že mi více...

Výpad vlasů

Dobrý den, doplňuji dotaz: poslední dobou se potýkám s problémem, že pozoruji,...

Vypadá to jako beďar

Dobrý den,chtěl bych se zeptat,na penisu se mi asi třikrát za život objevily...

Vypadá to na těhotenstvý?

Dobrý den, Chtěl bych se vás zeptat na místo mé přítelkyně, Jelikož nemá přístup...

Vypadá to na to že by mi vytrahy zuby

Dobrý den má u moudraku díru v zubu a bojím se že přijdu o všechny zuby můžete...

Vypadané kolečko ve vlasech

Dobrý den, rád bych se informoval ohledně vypadaného kolečka ve vlasech. Skoro...

Vypadané obočí a řasy

Dobrý den. Vnučce v 10 letech začalo řídnout, pak vypadávat obočí a řasy,...

Vypadane ochlipeni castecne

Dobry den . mam problem najednou mi prostě zmizela část chlupů co s tim? Prosím...

Vypadání vlasů

Dobrý den, je mi 16 let, za poslední dva měsíce mi vypadalo asi polovina vlasu...

Vypadání vlasů a přibírání na váze

Dobrý den, už dlouho mě trápí otázka, s jakou nemocí se potýká kamarádka, na...

Vypadání vousů, ložisková alopecie

Dobrý den, zhruba před půl rokem, po návratu z dovolené u moře se mi na bradě...

Vypadáto jako 2 dirky

Dobrý den Chtěl jsem se Vás optat, jestli nevíte co by to mohlo být. Jedná...

Vypadávají mi vlasy

Dobrý den. Netuším zda je to vhodná otázka ale mám problém. Hodně mi padají...

Vypadávají plomby-proč ?

Dobrý den. Nahoře vpravo jsem měl na stoličce vzadu kaz. Byla mi udělaná plomba-amalgán....

Vypadavající korunka

Dobrý den, cca před 3 měs. mi byl na horní čtverce zhotoven sklokeramický čep...

Naposledy přečtené dotazy z poradny

Krev s míse po defekaci

v posledni dobe - tj minuly tyden 3x a tento tyden 2x se mi sta,lo (pred tim...

Krvácení z děložního čípku

Dobrý den,díky krvácení sliznice děložního čípku jsem během tří let podstoupila...

Bolest ucha

Dobrý večer, trápí me bolest v levém uchu která se přenáší do mandle trvá to...

Bulka v podpaží

Dobrý den dnes jsem objevila bulku v podpaží, na dotek je tvrdá a bolestivá...

Pálení v ústech a na jazyku někdy i rtech

Mám pálení v ústech a na jazyku někdy i rtech a v nose.Byl jsem u obvodní lékařky...

Co by jste mi tedy doporučili na zvětšení penisu ?

A co by jste mi tedy doporučili na zvětšení penisu ? ... Mimo operace ? Děkuji...

Potíže po kontaktu s mrtvým ptákem

Dobrý den, vubec nevím jak to napsat pokusím se ale nevím zda vše popíši tak...

Vyšší hCG, bolesti břicha a vysoké CRP

Dobry den, muj problem. Horecky(paralen zabira), silne krece a částečně i stala...

Toceni hlavy, bolesti břicha, pocit na zvracení

Dobrý den, mám na Vás dotaz. Zhruba před měsícem a půl jsem dostal nějakou virózu...

Bolesti břicha, stav po kolonoskopii

Krásný den, předem Vás srdečně zdravím a zároveň mám na Vás velkou prosbičku. Jsem...

Bolest ucha

Dobrý den, prosím Vás o radu. Dcera /12let/ už delší dobu má pobolívání ucha....

Trombóza horní končetiny

Dobrý den, potřebovala bych trochu uklidnit. 14.5.letošního roku jsem prodělala...

Uzliny a močová infekce

Dobrý den, 10.dnem se léčím antibiotiky na zánět močových cest (ještě mě čeká...

Otok spodního rtu

Dobry den, Od vcerejsiho dne pozoruji otok spodniho rtu, k čemuž se dnes pridaly...

Svědění a zarudnutí šourku

Dobrý den. Prosím o radu.Jsem muž ,čerstvých 50 a mívám nepříjemné svědění...

Chylozní sérum

Dobrý den, byla jsem darovat krev a z transfuzní stanice mi přišel dopis,...

Ekzém v okolí konečníku

Dobrý den. Dlouho mě trápí ekzém v okolí konečníku. Je dosti svědivý. Vyzkoušel...

Hned co se do mě udělá začne mě strašně nepříjemně pálet tam dole

Dobrý den, měla bych velikou prosbu. Trápí mě to už velmi dlouho a výrazně...

Dieta při snížené funkci nadledvinek

Dobrý den, mohu poprosit o radu ohledně vhodné výživy(diety) při snížené funkci...

Bolest paty v těhotenství

Dobrý den, již delší dobu mě bolí pravá pata, vždy po delším sezení po našlápnutí...

Reklama