Na své narozeniny si je dejte naposledy: seznam potravin, které do jídelníčku po padesátce nepatří

  • Redakce uLékaře.cz
  • 21.9.2011
  • Aktualizace: 21.9.2011
  • Osteoporóza

Být fit a štíhlý do třiceti není žádné umění. Ve čtyřiceti je to již pro mnohé výzva a štíhlá postava po padesátce budí zasloužený obdiv. Protože náš metabolismus ve vyšším věku již nepodává takové výkony jako dřív, musíme dávat větší pozor na to, co jíme.

Hned po sladkostech vyřaďte z jídelníčku chipsy
Hned po sladkostech vyřaďte z jídelníčku chipsy

Potraviny, které si zaslouží vynechat

Potraviny plné cukru a „prázdných“ kalorií bychom do jídelníčku měli zařazovat co nejméně. Zaběhané stravovací návyky nezměníte ze dne na den, ale snažte se svůj jídelníček měnit postupně a potraviny z následujícího seznamu zařazovat stále méně. Uvidíte, že po čase vám už chybět ani nebudou.

  1. Sladkosti – všechny bonbóny, sušenky, zákusky a čokoládové tyčinky. Platí to pro všechny stejně, není nutné specifikovat druh nebo nějakou značku.
  2. Sladké pečivo - do seznamu patří koláče, štrúdly, koblihy a všechny oblíbené domácí buchty. Nemusíte se jich vzdát úplně, ale pečte jich málo a dejte si při nedělním posezení s rodinou nebo přáteli jeden kousek.
  3. Chipsy – vyřaďte ze spíže všechny jejich rozmanité druhy, a to včetně těch smažených doma.
  4. Všechny potraviny s označením „0 % tuku“ – co se asi s těmito potravinami muselo udělat, aby se zbavily tuku, a přitom byly stále poživatelné? Co do nich místo tuku bylo přidáno? Spíš než na náš stůl patří teď do chemické laboratoře a klidně se jich s lehkým srdcem vzdejte.
  5. Jídla s vysokým obsahem škrobu – chléb jistě z jídelníčku vyřazovat nemusíte, ale čím bude tmavší, tím lépe. Pokud se nechcete vzdát milovaných knedlíků, dopřejte si je jen jednou za čas. Ani s dalšími škrobovými přílohami to nepřehánějte – polovinu dřívější porce brambor, rýže či těstovin nahraďte zeleninou.
  6. Vše dietní – o "light" či "dietních" potravinách nebo potravinách s umělými sladidly platí to samé, co bylo řečeno již v bodě 4. Lepší je dopřát si přirozeně sladké a tučné jednou za měsíc, než se je snažit nahrazovat nepřirozenými napodobeninami.
  7. Limonáda – sem patří kromě Coca-Coly a dalších notoricky známých limonád i všechny ledové čaje, přislazované džusy a podobně. Nejedná se ani tak o nápoj, jako spíše o sladkost.

(vek)

Zdroj: inshapeafter50.com

Líbí se vám článek?
+27 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěž o krém BELOBAZA®

Belobaza je krém pro každodenní péči, ochranu a regeneraci suché, citlivé a podrážděné pokožky.

 celý článek

x