Posilněte na podzim imunitu správnými potravinami

  • Redakce uLékaře.cz
  • 18.11.2014
  • Aktualizace: 18.11.2014
  • uLékaře.cz

Udržte podzimní chřipky a nachlazení pod kontrolou. S pomocí několika zázračných potravin posílíte svou imunitu a žádné nemoci vás letos nezaskočí.

Dýně obsahuje velké množství karotenoidů a vitaminů C a E.
Dýně obsahuje velké množství karotenoidů a vitaminů C a E.

Kouzelné houby

Houby obsahují 12krát více silného antioxidantu – ergothioneinu – než pšeničný klíček známý pro vysoký obsah živin a minerálních látek. Konzumací hub posilujete svůj imunitní systém a navíc chráníte červené krvinky. Houby jsou také bohatým zdrojem vlákniny, selenu (základní minerál pro správnou funkci imunitního systému) a vitaminu B. A co je nejlepší? Houby mají velmi málo kalorií, takže jejich konzumace nemusí nijak zatěžovat naše svědomí.

Důvěřujte česneku

Součástí česneku je alicin, který je účinný v boji proti plísním a infekcím a má i protivirové účinky. Česnek je proto ideální přísadou do polévek a omáček nejen na podzim, ale po celý rok. Účinky alicinu jsou nejvýraznější ihned po rozmačkání česnekového stroužku, proto je doporučována jeho konzumace i v syrové podobě.

 

Dýňová síla

Dužina tohoto oranžového podzimního plodu je plná antioxidantů a semínka navíc obsahují vysoké hladiny pro tělo velmi prospěšných monosaturovaných mastných kyselin, omega-6 mastných kyselin, zinku a draslíku. Dýně také obsahuje velké množství karotenoidů a vitaminů C a E. Všechny tyto antioxidanty jsou spojovány s prevencí nemocí zejména ve starším věku – rakovinou či srdečními onemocněními.

Jedno jablko denně

Jednou ze zásad zdravého stravování je věrnost sezónním a místním potravinám. Jablka jsou v našich podmínkách jedním z nejpřirozenějších a nejčerstvějších zdrojů vitaminu C. Zeptejte se, které odrůdy jsou pěstované v Česku. Čím menší vzdálenost od pěstitele na pulty obchodů, tím déle byla jablka na stromě a měla čas vyzrát. A čím zralejší bylo ovoce v okamžiku utržení, tím více vitaminu obsahuje. Jedno jablko denně vás může ochránit nejen před sezónními rýmami, ale také před rakovinou tlustého střeva.

Louskejte si

Lískové a vlašské ořechy mají nejvyšší podíl antioxidantů mezi všemi druhy ořechů. Čím déle je necháte ve skořápce, tím více si jich také uchovají. „Dobré“ mastné kyseliny obsažené v ořeších navíc pomáhají snižovat cholesterol.

Zdroj: www.allaboutyou.com

Autor článku:

Karolina Jezdinská

Odborný garant článku:

MUDr. Jiří Náhlovský

Líbí se vám článek?
+22 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: