Obracím se na ...

  • Dotaz od: Katka Lohniská
  • Publikováno: 12.6.2008
  • uLékaře.cz

Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem ohledně menstruace. Před 6 lety jsem začala užívat antikoncepci pro nepravidelnou a bolestivou menstruaci(Diane 35, Logest, Belara). V průběhu užívání antikoncepce se tyto potíže zmírnily a menstruace trvala 5-6 dní. Nyní již 11 měsíců antikoncepci neužívám, první měsíc byla menstruace dosti silná a bolestivá. Následujícího půl roku přicházela pouze díky injekcím, na které jsem docházela ke své gynekoložce. Po půl roce sem opět začala samovolně mestruovat, ovšem menstruace trvá nyní 2 až 3 dny s tím, že je slabá. Chtěla bych se tedy zeptat, zda-li je takto slabá a krátká menstruace normální. Co se týče jiných gynekologických problémů, tak sem loni v dubnu prodělala operaci cysty a často se mi vracejí kvasinkové záněty (cca jednou za 2 měsíce). Předem děkuji za odpověď, s přáním hezkého dne Katka Lohniská

Odpověď odborníka:

Dobrý den, délka menstruace je závislá na hormonálních hladinách v organismu, v průběhu života se může relativně měnit, zvláště je-li ovlivněna vnějšími hormonálními prostředky, stresem, fyzickou zátěží a podobně. Délka menstruace sama o sobě nijak nevypovídá o plodnosti, takže bych zkrácené délce menstruace výrazný význam nepřikládal, pokud nemáte jiné problémy. Pro klid duše ale můžete konzultovat svoji obavu se svou gynekoložkou, zná vás lépe a dokáže lépe posoudit všechny okolnosti než já prostřednictvím internetu.

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: