Hormonálně podmíněné akné

Mám dotaz na akné. Už mám vypozorované, že se mi akné zhoršuje v určité fázi cyklu. Například ihned po menstruaci a trvá až do začátku ovulace, pak ustane a znovu se zhorší. Podle mě je tedy problém v hormonální nerovnováze. Akné mě trápí nejvíce v okolí brady a v oblasti spodních tváří. Chci se zeptat, jak se takový problém řeší? Děkuji.

Odpověď odborníka:

Ano, souhlasím s Vámi, výskyt akne může být hormonálně podmíněn a skutečně se mohou pupínky vyskytovat více či méně dle různých fází Vašeho menstruačního cyklu. Napadá mě hormonální antikoncepce, která dokáže účinně výkyvům Vašich hormonům zabránit a tedy má pozitivní vliv na léčbu a výskyt akne - můžete konzultovat vhodný preparát právě pro Vás u Vaší gynekoložky, pokud antikoncepci užívat nechcete, akne se dá řešit také např. antibiotiky, navštivte tedy vašeho praktického lékaře. S pozdravem, k. Jiříčková

MUDr. Kristýna Jiříčková
MUDr. Kristýna Jiříčková

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Monse spol, s.r.o.

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: