Kreatin a problémy se srdcem

Dobrý den, chtěl jsem se naprosto seriózně zeptat, zda je nějaká souvislost mezi užíváním kreatinu coby potravinového doplňku pro sportovce a problémy se srdcem. Musím se přiznat, že informací na internetu nejsem moudrý a přijde mi, že když jsem kreatin bral cca před rokem, tak jsem měl obtíže subjektivně popsatelné jako tlak na hrudi v oblasti srdce a nyní užívám jiné potravinový doplněk pro sportovce, který také obsahuje kreatin, čehož jsem si při nákupu nevšiml, a pozoruji stejné obtíže jako při braní kretinu před cca rokem. Jaký je váš názor na tuto spojitost - kreatin vs srdeční potíže? Předem děkuji za Vaši fundovanou odpověď.

Odpověď odborníka:

Vážený pane Michale, kreatin jako doplněk stravy nepatří mezi léčivé přípravky, a tudíž žádný výrobce není povinen uvádět informace o jeho případných vedlejších účincích. Pokud Vaše obtíže vymizejí poté, co přestanete užívat doplňky s kreatinem, může se jednat o nepřímý důkaz jejich příčiny. Doporučuji Vám vyzkoušet, zda po dobu, kdy budete bez kreatinu, budete také bez obtíží. S pozdravem, Milan Hrubý.

MUDr. Milan Hrubý
MUDr. Milan Hrubý

Specializace: Nefrologie
Pracoviště: Všeobecná fakultní nemocnice v Praze 2, IV. Interní klinika, Ambulance nutriční podpory

 
Líbí se vám odpověď?
-2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: