Krvácení během užívání antikoncepce

Dobrý den, je mi 25 let a jsem nekuřačka štíhlé postavy. Můj problém se týká krvácení během užívání antikoncepce. Logest jsem užívala přibližně 4 roky, musela jsem antikoncepci změnit, jelikož mi nedokázala udržet cyklus. Následně jsem vystřídla antikoncepci Jeanine, Tri-Minulet, Pramino, náplasti Evra a v současnosti užívám antikoncepci Gravistat, ale ani ta mi nedokáže cyklus udržet. Můj lékař provedl stěr z děložního čípku a udělal test na chlamidie, obojí bylo negativní. Chtěla jsem se zeptat, zda existují nějaká další vyšetření nebo testy, které by mohly odhalit příčinu problému nebo zda se mám smířit s tím, že pro mne není žádná antikoncepce vhodná. Děkuji za Vaši ochotu a čas.

Odpověď odborníka:

Lenko, nepopisujete konkrétně vaše potíže s krvácením. Logest, Jeanine, Tri-Minulet i Pramino je antikoncepce s nízkou dávkou estrogenů, je zde riziko krvácení z průniku. Pokud jste začala užívat Gravistat až nyní, vydržte minimálně 3 cykly, kdy by mělo dojít k úpravě. Krom vyloučení infekce a vyšetření cytologie je vhodné doplnit ultrazvukové vyšetření, vyloučit myomy, polypy atd.

MUDr. Martina Hasilová
MUDr. Martina Hasilová

Specializace: Gynekologie
Pracoviště: Ústav pro péči o matku a dítě, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: