Nabodnutí sedacího nervu

Dobrý den, trápí mě jistá záležitost. Nastoupila jsem hnedka po škole do práce a ještě asi nemám tolik zkušeností, ale bohužel jsem při aplikaci intramuskulární injekce nezvolila vhodné místo v hýžďové části a nabodla sedací nerv. Pacientka si poté stěžovala na bolest celé hýždě. Mohu se zeptat jak dlouho by to mohlo pacientku trápit a jaké mohou být následky? Velmi mě mrzí, že se mi něco takového stalo, předem moc děkuji za odpověď. S pozdravem Jana R.

Odpověď odborníka:

Milá Jano,myslím,že máte špatné informace.Opravdu si nemyslím,že jste napíchala sedací nerv.Já to za celou svoji dlouhou lékařskou praxi neviděla,i v literatuře je to popisováno pouze sporadicky.Pokud se to stane,hned po aplikaci je velmi silná vystřelující bolest do dolní končetiny a pak může dojít k ochrnutí končetiny.Při špatné aplikaci dojde obvykle k hematomu pod nebo v hýžďovém svalu,projeví se to zduřením,zarudnutí nebo bolesti.to trvá do vstřebá ní.Nechá se ozřejmit sono vyšetřením.Je to nepříjemné,ale nelze bezpečně říci,že je to chyba sestry,to bývá časté,nenechává následky,pokud se to pacientovi vysvětlí,obvykle to akceptují.Věřím,že se to zvládne Kl

MUDr. Eliška Klímová
MUDr. Eliška Klímová

Specializace: Neurologie
Pracoviště: Neurologie-EMG s.r.o.

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: