Stres, deprese, sebevražda

dobrý den, začnu hned mame problémi s financemi hrozí nám že budem bezdomovci odmalicka sem šikanovana bez přátel neoblibena neschopná vydržet v práci protože se bojim lidi a jejich chovani a taky zodpovednosti, otec i bratr mne jako malou zneuživali... doma mi každej řikal nezvladnes to nejsi na to... bez mami nedojdu ani k zubaři. lečim se na endokrinologii nemužu mit děti nemužu mit partnera protože se bojim ze mi ubliži a nedokážu se zamilovat , sex mi příde odpornej citim samotu cele dny sem zavřena ve svem pokoji, mam obdoby kdy sem docela v pohode smeju se atd. ale pak stací jen malí problém a sesipu se temněř dene myslím jakým spusobem se zabýt , nemam pro koho žít , parkrat sem to už zkusila neuspěšne.sebepoškozování ani nemusím zminovat.. k psychologovi nepujdu leda by mne tam nekdo dotáhl neumim si představit ze budu nekomu do oči vyprávet jak mám po.. život.. kazdou noc si řikam pane boze to už zase bude druhy den usinam nad ránem a budím se dopoledne a řikam si tak co se zase pos.. nejvic mně stve sebe sama za to jak sem neschpná a k ničemu ve škole i doma vsichni mi řikali si nula košte co špatne mete... skousela sem praci víc v každí sem to po dvou dnech vzdala protože sem se zhroutila psichicky kdyz jdu mhd mam strach z lidi kolem mne kdyz stojim u metra řikam si tak ted skocim ale jako bych byla přikovana jako bych byla ve vezeni ve svem vlastnim tele chci vyskocit ale nejde to moje telo mne neposlouchá ..nechci žádne dperesiva je to všechno svinstvo co jen utlumí ale nevyřeší moji osobnost poradtě mi co mam delat protože ja mam pocit ze mne život sežírá ze vnitř ...!! omlouvam se za překlepy a hrubky ale fakt nemam chut ani sílu to opravovat sem tak unavena ze nemam silu na nic a zaroven cele dny nnic nedelám za necelí rok sem zhubla 13 kilo sou dny kdy se najim normálne ale pak dny kdy nejim vubec i týden... protože to do sebe skrátka nedostanu. jeste jednou se omlouvám ze pišu tak nesmyslne a zbrkle ale ja uz proste nevim co dál uz mne nezbíva nic jineho nez konec stejne zadnou budoucnost nemám nemám pro koho nebo pro co žít... dekuju za schovívavost a přečtení a snad odopet ktera nebude znít ve stylu musíte si najit psichologa na ktereho stejne nemám ani finance natoz vuli .. dekuji.

Odpověď odborníka:

Petro, problémy, které jste mi nastínila spadají do psychické oblasti. Postupnou prací s psychologem můžete krůček po krůčku začít upravovat vlastní sebeuvědomění a posilovat svůj sebeobraz. K návštěvě psychologa se můžete dostat i na doporučení praktického lékaře. V tomto případě je to hrazeno zdravotní pojišťovnou. Samozřejmě v takovém případě je zapotřebí vyhledat psychologa, který má uzavřenou smlouvu se zdravotními pojišťovnami. Zajisté Vám pomůže vyhledat vhodného psychologa sestřička u praktického lékaře. Rovněž by Vám pomohl pobyt v nějaké terapeutické skupině, kde byste se naučila jak se vyrovna s minulostí, s pocity viny, se zamyšlením se nadv lastním životním stylem apod. To, co Vás ovládá a směřuje jsou vaše myšlenky a představy. Prospěšné pro vás bude, když se začnete učit zvládat svou úzkost a strach pomocí zklidnění dechu (prohloubené dýchání-abdominální dýchání). Dále je zapotřebí postupně měnit své myšlení o tom, čeho se bojíte. Naučit se zvládat svoji úzkost a strach za pomocí např. expozice a nácvikem nových sociálních dovedností. A samozřejmě pracovat na zvýšení sebepřijetí. To vše je u vás reálné. Potřebujete k tomu vyhledat psychologického odborníka, který vás tímto povede a sama se přesvědčíte, že ve velice krátkém časovém úseku můžete upravit řadu svých psychických problémů. Vy můžete začít hned tím, že si do deníku na každý den napíšete, co budete ten den dělat. Např. v kolik budete vstávat, co si dáte k snídani (nemusí toho jídla být velká porce)o osvědčuje se trošku zázvoru nakrájeného na kostičky s třtinovým cukrem nebo medem a citronem a to vše zalít horkou vodou. Tento teplý nápoj vám po ránu rozproudí zahustlou krev a sacharidy ihne vyživí mozek. Pak si dáte krátké do 10 minut cvičení, které vám rozproudí krev i energii v těle a poté se budete věnovat jedné z činností, jenž jste si cen předem naplánovala. Také si každý den napiště, co se vám i malého povedlo. Pověste si nápis na několik míst v bytě, který vás upozorní na to, abyste se na sebe usmála. Prohloubené dýchání spojené s lehkým úsměvěm velice příznivě působí na nervovou soustavu, kterou zklidňuje a regeneruje. Je toho mnohem více a proto neváhejte a další stratgie se učte s psychologem.

PhDr. Josef Sýkora
PhDr. Josef Sýkora

Specializace: Psychologie
Pracoviště: Energy – Centrum zdraví

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: