Valproát

Dobrý den,steatoza jater"poučena při dietě NASH,HDL 2,2 LDL 2,85 glykemie 5,5 užívám Valproát 16 let na migrénu,chtěla bych se zeptat,zda Valproát játra zatěžuje,nebo je tam přímá suvislost?Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Valproát sám nevede k poškození jater steatohepatitidou (NASH = nealkoholická steatohepatitida, tj. nealkoholický zánět jater). Příčinou NASH je obvykle nadváha, vysoký příjem cukrů v potravě, špatně kompenzovná cukrovka, tělesná nečinnost nebo užívání kortikoidů (protizánětlivých léků). Protože však valproát příežitostně může vést k poškození jater (byť jiným mechanismem), poraďte se s neurologem, zda by nebylo možné preventivní léčbu migrény změnit.

MUDr. Jan Vachek
MUDr. Jan Vachek

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika nefrologie VFN a Klatovská nemocnice, a.s., interní oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: