Warfarin

Dobrý den, omlouvám se, že si dovoluji se na Vás obrátit. Je mi 73 let a po prodělané CMP již 3 roky užívám warfarin. Ráda bych se Vás zeptala, zda v případě denní dávky ¼ 3 mg tablety, kdy mi testy INR mírně kolísají, ale většinou se pohybují spíše v hodnotách 4 a vyšších ( výsledky testů za poslední půl rok přikládám níže), nehrozí kromě zvýšeného nebezpečí zvýšené krvácivosti a výskytu modřin ještě nějaká další závažná zdravotní rizika ( některé zdroje dostupné na internetu uvádějí např. osteropózu). Dále pak, zda by nebylo možné docílit jistého zvýšení stability a současně i úpravy hodnot k požadovanému rozmezí 2,5 – 3 pravidelným podáváním vitamínu K ( pokud ano, tak kterého – K1,K2), případně zda nemůže mít vliv na výsledky testů INR také do jisté míry nevyvážený stav tělních tekutin, či jeho výkyvy ( v poslední době trpím otoky a pocity zadržování vody především v oblasti břicha). V průběhu posledních 3 let také pociťuji trvalý pocit horka, nadměrně se potím, především hlava a horní část těla a to i v zimních měsících a v prostředí, kde zhruba stejně oblečené osoby tyto potíže nemají. Tím jsem v minulosti nikdy netrpěla , nemůže to nějak souviset s užíváním warfarinu, nebo vyššími hodnotami INR. (2.1. 4,7; 15.1 2,7; 3.2. 4,5;19.2. 3,9; 10.3. 3,5; 30.3.3,2; 24.4. 5,3; 11.5. 2,7; 2.6. 4,7; 22.6. 4,1; 13.7. 4,7; 4.8. 4,0 ; 11.8. 2,89; 24.8. 1,8 ) Děkuji. S pozdravem Věra

Odpověď odborníka:

Dobrý den, přednosti braní Warfarinu vždy převažují nad riziky osteoporosy (nevím, pro jakou diagnosu jej užíváte), neznepokojujte se. Pokud se jí velmi obáváte a nebyla jste vyšetřena, dejte se vyšetřit v některém osteo centru, kontakty zde: http://www.osteoporoza.cz/osteocentra (je pravda, že se vám sčítá vliv léku i věku - menopausy, bylo by to tedy velmi vhodné). Nezminujete se o vlivu stravy na srážení krve u braní Warfarinu, nevím, zda o něm víte -prostudujte si proto, které látky a potraviny jsou vhodné nebo nevhodné u braní Warfarinu. Odkaz: http://www.fzv.cz/web/fzv-radi/diety/antikoagulacni, existuje přímo i kniha: http://www.fzv.cz/web/fzv-akcni/aktualita-mesice/antikoa/. Jinak vitamín K neshánějte, nesmí se u Warfarinu vůbec brát, blokuje jeho efekt!!!!! (ohrozila byste se na životě). Pokud máte pocity horka a zadržování vody, souvisí to jistě s hormonální dysbalancí /nerovnováhou/ ve vašem věku, zvažte diskusi s gynekologem, zda by pro vás nebyla vhodná substituční terapie menopausy /nejprve asi přírodními prostředky, poté i horm.substitucí/. Co se děje v menopause, vhodný odkaz: http://www.osteoporoza.cz/novinky/co-se-deje-v-menopauze-556. Poradte se o léčbě menopausy s gynekologem. Hezký den vám přeji.

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Podvýživa u Crohnovy choroby – viník mnoha problémů
Články: Podvýživa u Crohnovy choroby – viník mnoha problémů
Již v roce 1932, kdy byla...
Zdravotní tabu, o kterém se nemluví
Články: Zdravotní tabu, o kterém se nemluví
Mnoho z nás netuší, že...
Játra v ohrožení: jak poznat problém
Články: Játra v ohrožení: jak poznat problém
Játra jsou životně důležitý...
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Jak zatočit s rýmou: zkuste recepty našich babiček i nejnovější trendy
Nové léky na cukrovku vsází na ledviny, navíc se po nich hubne!
Angína
Články: Angína
Angína je akutní zánět...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x