Zastavení menstruace

Dobrý den, od února 2012 užívám antikoncepci Azalia. Ze zdravotních důvodů nemohu brát kombinovanou HA. Od té doby, co jsem Azalii nasadila, jsem neměla menstruaci. Trochu mě to znepokojuje. Četla jsem, že při užívání HAK nevadí, když se občas vynechá interval bez prášků a dívka nemenstruuje, ale vždy tam lékaři doporučovali jednou za tři měsíce menstruaci spoustit. To já ale s Azalií nemohu, protože se užívá bez přestávky. Není to pro mě škodlivé? Občas cítím lehce křeče v břiše, jako při menstruaci. Mám zkrátka pocit, že tělo to chce. Myslím, že tak za rok se začneme s manželem snažit o první dítě. Mám strach, abych si tímto počítáním nerozhodila cyklus a neměla pak potíže otěhotnět. Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, vůbec není nutné menstruovat, ani při kombinované hormonální antikoncepci není nutné dělat pauzu každé 3 měsíce. Kontinuální užívání hormonální antikoncepce může být libovolně dlouhé. Ani cyklus si tímto způsobem rozhodit nemůžete. Po vysazení antikoncepce se cyklus navrátí do stejné podoby jako byl před nasazením antikoncepce.

MUDr. Martina Hasilová
MUDr. Martina Hasilová

Specializace: Gynekologie
Pracoviště: Ústav pro péči o matku a dítě, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: