Antibiotika a antikoncepce

Dobrý den, chci se optat. V pondělí jsem dobrala antibiotika Augmentin. V pátek jsem měla nechráněný sex a přítel do mě ejakuoval. Antikoncepci beru již skoro rok. Psala jsem již dotaz jednomu z gynekologů a bylo mi řečeno, že po dobrání antibiotik mám vyčkat 48 hodin a poté jsem opět chráněná. Mám se něčeho obávat, nebo mám být klidná. Mám teď smíšené pocity.

Odpověď odborníka:

Antibiotika sice snižují učinek antikoncepce,ale tento nežádoucí efekt je spíše přeceňován.Pro jistotu je dobré v cyklu kdy se používají ATB připojit ještě ochranu kondomem.Hladina antibiotik sice během 48 hodin poklesne,ale teoreticky mohlo dojít k ovulaci při jejich užívání.Zatím doberte antikoncepci a vyčkejte menses. příjemný den

MUDr. Jan Sládeček
MUDr. Jan Sládeček

Specializace: Gynekologie a porodnictví
Pracoviště: Gynekologická ambulance, POLIKLINIKA AGEL Praha Italská

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: