Snášenlivost warfarinu a přípravku colostrum forte

Dobrý den, moje maminka je po operaci srdce. Užívá kromě jiných léků také Warfarin. Je unavená a zahleněná. Mohla-by užívat přípravek colostrum forte spolu s Warfarinem? Moc děkuji za odpověď. Hana

Odpověď odborníka:

Můžete, i když bych si velký efekt od kolostra nesliboval. V první řadě bych požádal ošetřujícího kardiologa o stanovisko, zda je míra únavy přiměřená pooperačnímu stavu a diagnóze. Pokud ano, lze zkusit ke zmírnění únavy mj. pestrou vyváženou stravu bohatou na vitamíny (ovoce, zelenina), zařadit lze i kolostrum. Příznivě působí i pohybová aktivita, ale o její intenzitě je nutné se poradit s kardiologem, nutné je zohlednit aktuální stav (důvod operace, výkonnost srdce, krevní tlak aj.). Pokud budete mamince kupovat nějaké přípravky na odkašlání, je třeba vzít v úvahu, že bylinné preparáty (zvláště tinktury s obsahem alkoholu) se mohou s warfarinem vzájemně ovlivňovat, úroveň ředění krve (hodnota Quickova testu - INR) se může nepředvídaně změnit.

MUDr. Jan Vachek
MUDr. Jan Vachek

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika nefrologie VFN a Klatovská nemocnice, a.s., interní oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: