Zavřít
uLékaře
Stáhněte si mobilní aplikaci uLékaře.cz
Lékařská poradna a objednání
Nainstalovat
Reklama
Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup k historii všech svých dotazů a odpovědí.
Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Reklama

Psychika

Psychika Kristýna 1.6.2018

Dobrý den, od 18ti let jsem denně užívala Olanzapin Milan 5mg a Sertivan 100mg, za poslední měsíce jsem cítila, že mě léky už jen oblbuji, a že je nepotřebuji, před třemi týdny jsem je tedy sama od sebe zaraz vysadila, psychicky se cítím líp než kdy dřív jen se u mě objevil jakýsi syndrom z vysazení - motání hlavy, závratě, pocit na omdlení, zvracení, střevní potíže, nechuť k některým potravinám (zvládám spíše zeleninu), pocení, třes, zimnice (jako při chřipce) po dobu dvou týdnů tyto problémy byly velice intenzivní až jsem opravdu každou minutu měla strach, že to se mnou sekne. V posledním týdnu se tyto obtíže zlepšily - hlava už se mi tolik nemota, mám lepší chuť k jidlu, zmizel třes pocení i zimnice, uz mám i víc energie, zůstaly jen pocity na omdlení, žaludeční a střevní potíže, pocity jako při teplotě, bolest očí. Nicméně mi to nedalo a šla jsem k lékaři. Nejprve k praktickému, který mi nedokázal poradit a poslal mě za psychiatrem a to bylo ještě horší, lékař tvrdil, že se nejedná o abstinenční příznaky ale o nestabilní psychiku, která se projevuje tělesně těmito obtížemi a je tedy nutné léky znovu brát, protože potíže nikdy sami neodezni, a tady to začíná být veliká sranda, protože jsem pořád tvrdila, že už přes rok žiji spokojený a šťastný život a i po vysazení léků psychické obtíže nemám!! Stavy úzkosti a paniky( kvůli kterým jsem začala ty léky před pěti lety brát) se neobjevily už více než rok a ani teď po tak drastickém vysazení... Netvrdím že se neobjeví nikdy znovu a v té chvíli to budu okamžitě řešit, ale proč bych nyní měla brát takové drijáky na úplně jiné obtíže než na jaké jsou určeny? Opravdu můžou být tyto obtíže zpusobeny vlivem nestabilní psychiky? Opravdu budu celý život zvracet a nebo brát léky? Znovu opakuji, že psychicky žádné obtíže nemám a i stav třítýdenní permanentní kocoviny zvládám emočně duševně i psychicky na výbornou. Protože oba doktoři dnes tyto me věty neposlouchali a jen přemýšleli čím mě narvat, vrcholem bylo když mi pan psychiatr řekl, že mám dát výpověď v práci a odjet na půl roku na nějaký statek, odkud se nikdy nikdo nevrátil... Vážně, mám na ně kontakt... Připadám si jako v blbým filmu, jediné co chci aby mi někdo řekl, když se léky vysadí, jak dlouho asi trvá než se organismus dá opět dohromady, a jestli teda (podle pana doktora) je možné aby psychika, která citim, že funguje normálně, způsobovala potíže jako zvracení a pocity na omdlení, které navíc ještě před dvěmi týdny byli intenzivnější než teď? Prosím napište mi svůj názor na celou věc, ale jestli budete stejně machat titulem a tvrdit mi, že já vlastně absolutně nechápu jak moje psychika funguje (a někdo cizí ano absurdní :-)) a nerespektovat moje vlastní rozhodnutí, raději vůbec neodpovídejte, protože po dnešku už mám vážně pocit, že je umění aby vás někdo opravdu vyslechl a snažil se pomoci rozumem... Po čtyřech letech terapii (poslední rok už probíhá bez ni) už jsem se naučila zvládat život s rozvahou a radosti a možná je pro doktory opravdu tak nepochopitelné ale i člověk s psychickými obtížemi se může vyléčit!! Přece nebudu celý život pod psychiatrickým dozorem, o to vážně nestojím. Jsem rozhořčená, zmatena a chci jen názor člověka s titulem, který má i dusi, rozum a pochopení! Nikdy mě nenapadlo jaká je to vzácnost...

Odpovídá lékař:

MUDr. Dagmar Doležalová

Specializace: Praktické lékařství pro dospělé Pracoviště: Praktická lékařka pro dospělé Brno

Dobrý den, pokud jste nežádoucí účinky z náhlého vysazení léků překonala a neobjeví se další zhoršení stavu, doporučovala bych zkusit vydržet bez léků. Tím spíše, že již rok se cítíte dobře a Váš mozek i celé tělo si to již pamatuje, má pozitivní zkušenost. Tak proč vytahovat zase kostlivce na světlo. Léčba měla vést k uzdravení a ne to, že budete závislá na psychiatrických lécích, které nejsou úplně tak nevinné. Nemohu samozřejmě odhadnout, jak se bude Váš zdravotní stav dále odvíjet, protože toho o Vás moc nevím, ale vím to, že pokud chce být člověk zdravý, a to chtění je silná touha, tak to dokáže navzdory všem negativním prognózám. Věřte své intuici. Ale nezapomínejte na zdravý rozum, a když to nepůjde, je třeba zase na chvilku přijmout pomoc. Jak jsem se zmínila, záleží na tom, co chcete a jak moc to chcete.
Také je třeba přijmout, že život není jen samé sluníčko a pobyt na obláčku. Někdy je hezky a někdy je bouře. Je třeba najít sílu bouři ustát. Každá zkouška člověka posílí. A vždy existuje cesta, řešení ....
S pozdravem
MUDr. Dagmar Doležalová

Související dotazy

Psychika
Dobrý den, jednou se mi stalo ze se mi začalo špatně...
Psychika
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na následující -...
Psychika
Dobrý den,měl bych dotaz související nejspíše s mou...
Psychika
Dobry den.uz dlho ma trapi bolest na lavej strane hrudnika..je...
Nemoc nebo psychika
Dobrý den, už asi měsíc mám problémy se zadýcháváním,...
Psychika
Dobrý den, můj problém nastal náhle minulá rok v říjnu...

Doporučujeme

Více dotazů z poradny

Psychika

dobrý den , prosím vás mám takovej problém tahá se to semnou už mnoha let někdy...

Psychika

Dobry den pani doktorko,chtěla jsem se zeptat jestli muzu užívat Tebokan tablety...

Psychika

Dobrý den, cca před rokem jsem prodělala boreliózu, nedokáží posoudit zda úspěšně...

Psychika

Dobré ráno.V listopadu jsem začala užívat Citalec 10 mg,ten mi zabral asi po...

Psychika

Dobrý den, mám docela velký problém. Od mala mám lehkou DMO a tak mám z toho...

Psychika

Dobrý den, potřeboval bych poradit. Má přítelkyně má už po více jak měsíc časté...

Psychika

MAM KAMARADKU KTERA MA SCHIZORENII A POSLEDNI DOBOU MA ZASE NEDUVEŘIVOST A OBAVY...

Psychika

Dobrý den. Delší dobu (2 roky) na sobě pozoruji následující psychické problémy,...

Psychika

Dobry den, moje babicka (85 let) uziva jiz nekolik let lexaurin, nevim jak silny...

Psychika

Zdravím Vás, rád bych se s Vámi poradil a zeptal se na názor mého stavu. Již...

Psychika

Dobrý deň pani doktorka, chcela som sa opýtať na problém mojej maminky a poprosiť...

Psychika

Dobrý den, mám neuropatii DKK a léčím se na psychiatrii i neurologii. trpím...

PSYCHIKA

Dobry den.Mam k vam prosbu a prosim o radu,mam manzela je mu 40 let a uz leta...

Psychika

Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Předevčírem jsem byl na endoskopickém vyšetření,...

Psychika

Dobrý den. Měla bych prosbu. Už asi 2 měsíce mne trápí pocit úzkosti či stresu....

Psychika

Dobrý den, 1. ještě jsem se chtěl zeptat. Četl jsem, že cukrovka vzniká náhle...

Psychika

Dobrý den, potřebuji poradit o věci, týkající se mé přecitlivělosti. Stane-li...

Psychika

Dobrý den, Prosím Vás mám problém.26.9 jsem v práci měla nejspíš nějaký nervový...

Psychika

Dobrý den.. CCA rok a půl zažívám problémy s erekcí.. Je mně 30 a nikdy předtím...

Psychika

Dobrý den, již léta beru antidepresiva, nejprve cipralex, po 7 letech mi byl...

Naposledy přečtené dotazy z poradny

Chronická bolest svalů

Dobrý den,již minimálně 8 let mám bolesti svalů.Bolest je i v klidu a zhoršuje...

Chronická angína a zlatý stafylokok

Dobrý den, chtěl bych se poradit ohledně mého současného stavu. V 6 letech mi...

Bolest úponů Achillovy šlachy

Dobrý den, přibližně začátkem prosince 2019 mě začal bolet levý kotník. Nebylo...

"Office Eye Syndrome"

Dobrý den. Jelikož hodně lidí dnes pracuje u počítače i několik hodin denně,...

Bolest v krku po kouření

Dobrý den, byla jsem nachlazená klasická rýma, kašel, bolest v krku. Jednu noc...

Píchání u Pupku

Dobrý den, Je mi 17 let a čas od času zhruba od 2 - 3 měsíců mám píchání přímo...

Vysoká hodnota AFP

Dobrý den, paní doktorko, měla bych na Vás dotaz týkající se zvýšeného AFP....

Kožní potíže po potratu

Dobrý den,je mi 23 let a jsem po potratu déle jak půl roku. Byla jsem v 10tt....

Bezbarvá moč

Dobrý den už čtvrtý den mám bezbarvou moč. Také jsem poslední dobou unavená,...

Zápach z pochvy

Dobrý den, poslední dobou me dost obtěžuje poševní zápach jakoby po spermatu,někdy...

Bulka v levé tváři

Dobrý den, dnes jsem narazila na bulku v levé tváři - je to jakoby fazolka délky...

Stužkovitá stolice

Dobrý den, trápí mě stužkovitá(zúžená) stolice. Někdy výrazně, jindy téměř...

Bolest na vulvě

Dobrý den, Dnes, když jsem se koupala ve vaně a omýváa se v intimních partiích...

Imunologické výsledky

Dobrý den, dnes mi přišly výsledky z alergologie a imunologie.chtela jsem se...

Silné bolesti celé levé hýždě vystřelující do nohy

Dobrý den, obracím se na Vás s problémem který pravděpodobně není nijak závažný,...

Bolest zadní strany kolene, stehna

Dobry den,uz par let jsem sledovana na cevnim kvuli pocatecnimu lymfedemu.Beru...

Brnění levé ruky

Dobrý den před 5 letí jsem spadla na schodech na rengenu v nemocnici nic nenašli...

Zívání

Dobrý den. Nejedná se o žádný problém či poruchu. Pouze by mě zajímalo, proč...

Je mi 16 let, mám problémy z předkozkou

Dobrý den. Je mi 16 let mám problémy z předkozkou a se žaludem. Když mi stoji...

Necitlivé prsty

Dobrý den před dvěma lety jsem prodělala borelioza, která mi celkem poškodila...

Reklama