Můj problém se ...

  • Dotaz od: Dana Matejsková
  • Publikováno: 28.5.2008
  • uLékaře.cz

Dobrý den,můj problém se týká nespavosti. Mám ročního chlapečka, který je v poslední době hodně nemocný, také jsem se připravovala na státnice, které jsem tento týden úspěšně složila. I přesto déle jak měsíc špatně spím - jsem zoufalá, usínala jsem po 1 hodině a budila se ve 4. I když jsem dodržovala spánkovou hygienu, hodně sportovala, spát jsem nemohla! Každý večer jsem se bála noci, a říkala si, že dnes opět spát nebudu! Jelikož už jsem byla hodně unavená, vyhledala jsem pomoc u psychiatra, který mi předepsal léky: Velaxin - 1 tableta ráno, další týden 1 tableta ráno a večer, a na noc užívám 1 tabletu Frontinu. Léčbu jsem začala včera, v noci jsem sice spala, ale dnešní den jsem se necítila nejlíp, nechutenství, motání hlavy. Na kontrolu mám jít za týden. Chtěla bych se zeptat, jestli je nutné dávkování dodržet, jestli je vůbec nutné, abych s léčbou pokračovala (pokud se budu cítit lépe), i přesto, že mi lékař řekl, abych léky nevysazovala. Také mám strach, abych nepřibrala a abych v budoucnu bez těchto léku mohla zase normálně fungovat. A poslední otázka se týká jiné možné léčby mých problémů se spaním. Předem Vám mnohokrát děkuji za odpověď a radu, s pozdravem Dana matejsková

Odpověď odborníka:

Dobrý den, je pravděpodobné, že stres ze státních zkoušek v kombinaci s náročností péče o Vašeho syna působí potíže s spánkem a únavou. Předpokládal bych, že se vše postupně upraví poté, co jste úspěšně dokončila studium. Týden na rekonvalescenci po státních zkouškách je dle mého názoru málo a měla bysta si dát větší čas na to, abyste se postupně vrátila do normálních kolejí. Co se týče užívání psychofarmak, tyto léky potřebují určitý čas, aby se jejich účinky projevily, nelze očekávat, že po několika dnech léčby dojde k odstranění potíží. Určité nežádoucí účinky lze očekávat u všech typů léků. Pokud podvědomě léky brát nechcete, zkuste to zatím bez nich, nasadit je můžete vždycky. Určitě je ke zvážení eventuelní psychoterapie, autogenní trénink a další metody, které Vám umožní zvládnout sebe sama, své pocity i svoje potíže se spánkem.

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: