Neurol - alergie na slunce?

Vážená paní doktorko, již několik let trpím úzkostnými stavy, které se mi daří korigovat jen léky jako Neurol a Lexaurin. Loni v létě se u mne poprvé vyskytla alergická reakce na slunce (červené pupínky, svědivé, které se zvrhnou v pupínky s bílými čepičkami - akné). Chtěla bych se zeptat, zda za to může Neurol. (Loni v létě jsem též brala Neurol nebo Lexaurin, nejsem si jistá) Můžete mi poradit, prosím, které léky na uklidnění nezpůsobují tuto sluneční vyrážku? :-( Chystám se za čtvrt roku k moři a tuším, že se to bude opět opakovat vzhledem k tomu, že už mi vyrážka opět vyskákala po 3denním opalování minulý týden. :-( Předem Vám velmi děkuji za radu a přeji hezký den. S pozdravem, Pavla B.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, myslím si , že užívání Neurolu nebo Lexaurinu nezpůsobilo solární dermatitidu. Proto bych se tyto léky nebála užívat v souvislosti s pobytem na slunci. Před odjezdem si nakupte kvalitní opalovací krémy s vysokým ochranným faktrem , vezměte si sebou anithistaminika /Xyzal, Zyrtec/, co nejvíce omezte pobyt na slunci. Doporučovala bych doplnit i imunogické vyšetření, kdy některé typy kožních projevů objevující se po pobytu na slunci se mohou vyskytovat i u autoimunitních onemocnění.

MUDr. Marcela Vorlíčková
MUDr. Marcela Vorlíčková

Specializace: Alergologie a klinická imunologie
Pracoviště: Immunia spol. s.r.o – Centrum prevence a léčby alergií a poruch imunity

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: