Zvýšený poměr ast/alt

Dobrý den paní doktorko, asi 8 měsíců beru celkové Isoretionidy na akné, byla jsem poučena, že tyto léky zvyšují jaterní testy a taky se tak stalo. AST - 1,23, ALT - 0,77, poměr AST/ALT tedy vychází více než jedna. Studuji medicínu, tak zhruba vím o co se jedná. Na kožní půjdu až za dva týdny, myslím, že snížení dávky Aknenorminu vadit ničemu nebude. Chci se jen zeptat, jestli jsou tyto výsledky moc špatné a zda-li je možnost, že se to zlepší úplně? Bolesti břicha, únava..nic takového mě netrápí. Jen kvalita nehtů - výrazné příčné vroubkování a občasná bolest kloubů. Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, máte pravdu, snížení dávky Aknenorminu jistě ničemu vadit nebude a je na místě. Hodnoty ALT a AST nejsou nijak dramatické a pokud před léčbou byly tyto hodnoty v normě, po snížení či vysazení léčby by se měly normalizovat

MUDr. Hana Štětková
MUDr. Hana Štětková

Specializace: Kardiologie
Pracoviště: Soukromá praxe kardiologie, interna a poradna pro léčbu obezity

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: