Zavřít
uLékaře
Stáhněte si mobilní aplikaci uLékaře.cz
Lékařská poradna a objednání
Nainstalovat
Reklama
Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup k historii všech svých dotazů a odpovědí.
Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Reklama

Je možné aby mi toto vyprovokovala HA?

Gynekologie Karolína 11.3.2019

Dobrý den , chci se zeptat zda je možné aby se dostavili vedlejší účinky HA až po půl roce ? Je mi 22 let , 164cm , 60kg . Žádné léky neužívání jen HA 5 let . Nyní mám 10 měsíců novou HA Dienille se 7 denní pauzou (dříve Yosefine) ze začátku užívání jen špinění , bolest prsou a nohou. To odeznělo. Přesně po 6ti měsících užívání v den co začíná 7 denni pauza a během ni se dostavi menstruace se dostavila z ničeho nic úzkost na hrudi a strach.S nástupem menstruace najednou černé negativní myšlenky úzkost sílila a deprese . Celková “vyprahlost” velké prázdno , Vše mi přišlo najednou tak reálné . Nevím jak to popsat jakobych se od “někud” vrátila do reality . Totální nechuť do života . Pocity úzkosti na hrudi byli tak silné , že jsem měla pocit jakoby mi měl vyskočit hrudník z těla ven .Menstruace byla najednou velmi silná s kousky sraženin , celkově mi bylo velmi zle motala se mi hlava byla jsem slabá bylo mi nevolno . Všechno proste přišlo s menstruaci . Nyní už je to 3ti měsíc úzkosti pláč černé myšlenky se ustálilli, ale menstruace už je opět jen špinění . Vše se nejvíce týká mého přítele a vztahu ve kterém se nic nestalo, abych měla takové pocity .Plánujeme stěhování a dovolenou a já ani nevím jestli se těším prostě takové prázdno přitom jsem se velmi těšila . Po 1 roce vztahu jsem zažila úplně to samé jako teď ale né tak intenzivní v té době jsem měla také nasazenou několik měsíců HA , odeznělo to po půl roce . Během vztahu jsem tyto pocity měla 2x vždy okolo období menstruace ale odezněly velmi rychle . A nyní se stím trapím už 3 měsíce , úzkosti černé myšlenky pláč obavy , strach všechno stejného charakteru . Neustále se potím i jen co vyjdu ze sprchy , nebo jen lezim /sedím stojím nedělám nic namáhavého. Je možné aby mi toto vyprovokovala HA? Moc mě to trápí a nevím si rady zda mám změnit HA , ale bojím se aby to nebylo horší a nechci si pokazit krásný vztah .Předem děkuji .

Odpovídá lékař:

MUDr. Veronika Horáková

Specializace: Praktické lékařství pro dospělé Pracoviště: Ambulance praktického lékaře Benátky nad Jizerou

Dobrý den, vzhledem k tomu, že se ve Vašem životě neudálo nic zásadního, co by aktuální potíže provokovalo, neužíváte jiné léky, neuvádíte výraznou psychickou zátěž, stres, pak je možné, že právě HA Vám tyto stavy provokuje. Jednoznačně je vhodné HA vysadit, uvidí se, zdali to bude mít efekt, zdali se Váš psychický stav zlepší. Pokud ne, pak je nutné psychiatrické vyšetření a následná léčba, jak farmakologická, tak psychoterapie. Případné psychiatrické vyšetření k vyšetření, jednoznačnému stanovení diagnózy a doporučení vhodné léčby Vám může pomoci zprostředkovat naše sestřička, která Vás bude kontaktovat. S pozdravem, Dr. Horáková

Odpovídá lékař:

MUDr. Lucie Králíčková

Specializace: Dětská gynekologie, Gynekologie, Pediatrie / Praktické lékařství pro děti a dorost, Porodnictví

Dobrý den, Karolíno děkuji za Váš dotaz. Bohužel jako jeden z nežádoucích účinků antikoncepce mohou být právě úzkosti a deprese. Ze zkušenosti vím, že se to stává. Některé pacientky kvůli tomu hormonální antikoncepci užívat nemohou. Tyto stavy se opravdu nemusí dostavit hned při zahájení užívání antikoncepce, ale až s postupem času. Jestlže jste předtím obtíže neměla, nenastala žádná nepříjemná životní událost, tak je dost pravděpodobné, že za Vašimi problémy je právě antikoncepce. Určitě ji zkuste vysadit a počkejte 2-3 měsíce, jetli dojde ke zlepšení. V případě, že ne, zkuste se obrátit na Vašeho praktického lékaře k dovyšetření např. hormonů štítné žlázy a eventuelně potom tedy na psychiatra. Ale myslím si, že to nebude třeba. Myslím, že se Vám po vysazení antikoncepce uleví. Přeji Vám brzký ústup Vašich obtíží. S pozdravem L. Králíčková.

Související dotazy

Je možné vysadit HA ze dne na den?
Dobrý den, Chtěla bych se poradit také s jiným lékařem...
Možné těhotenství i při braní HA
Dobrý den, užívám HA Jeanine. Minulý týden jsem měla...
Může toto souviset s vysazením antikoncepce?
Dobrý den, minulý týden jsem vysadila HA, kterou...
HA
Dobrý den, měla bych takový dotaz ohledně HA. Kdy...

Doporučujeme

Více dotazů z poradny

Je mozne tehotenstvi?

Dobry den, rad bych se na neco zeptal. V patek jsem byl na jedne akce a po par...

Je mozne tehotenstvi?

Dobrý den, poslední MS byla 24.11.2014 cykly mám cca 32-36dni.15.1. Jsem byla...

Je možná bolest břicha od páteře?

Dobrý den, pane doktore, prosím Vás o radu. Už rok mám problémy s břichem -...

Je možná menopauza?

Dobrý den. Je mi 45 let a doteď jsem měla pravidelný menstruační cyklus. Nyní...

Je možná ovulace ?

Dobrý podvečer , v květnu jsem vysadila antikoncepci , abychom měli miminko!...

Je možná plastika břicha a za jakou sumu financí?

Dobrý den, ve dvou měsících života jsem byla 3x po sobě operována pro zauzlení...

Je možná tato kombinace léků?

Dobrý den, mám dotaz ohledně našeho dědy (91 let). Má problémy se srdcem, má...

Je možná transplantace dělohy?

Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli je možná transpaltace dělohy a jak je...

Je možná ztráta libida po odstranění obou vaječníku?

Před dvěma měsíci jsem podstoupila laparoskopicky odstranění obou vaječníku...

Je možné aby mi léky předepisoval praktický lékař?

Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Doposud jsem žila ve Velké Británii a minulý...

Je možné aby pacient s CHOPN 3.st. přenášel zánětlivé respirační onemocnění

Dobrý den nastěhovaly jsme si domů babičku s 3.stupněm CHOPN a staráme se o...

Je možné aby se zánět žil šířil?

Dobrý den, je možné aby se zánět žil šířil nebo je to čistě lokální zálěžitost? Děkuji...

Je možné abych mou přítelkyni nakazil virem HPV ?

Dobry den, je možné abych mou přítelkyni nakazil virem HPV i kdyz jsem neměl...

Je možné abych otěhotnila

Dobrý den, mám takový problem..před 3 dny jsem měla nechráněný sex, partner...

Je možné abych při brání antikoncepce Asumate mohla otěhotnět?

Dobrý den chci se zeptat je možné abych při brání antikoncepce Asumate mohla...

Je možné během zavádění těchto globulí otěhotnět?

Dobrý den, doktor mi předepsal globule Macmiror complex 500 na lehký zánět...

Je možné další těhotenství?

Dobrý den pane doktore, chtěla bych se vás zeptat jestli možné, abych byla...

Je možné dlouhodobé užívání Provery

Dobrý den, je mi 40 let a před 3 lety mi začaly problémy s menstruací. Přestože...

Je možné dostat horečku když nebudu celou noc spát?

Dobrý den, je možné dostat horečku když nebudu celou noc spát?

Je možné dostat žloutenku typu polibkem na tvář?

Dobry den je mozne dostat zloutenku typuB pouhym polibkem na tvar pri seznameni.dekuji

Naposledy přečtené dotazy z poradny

Zažívací obtíže a strach z rakoviny

Dobrý den, přibližně od května mě trápí pocit plnosti (spíše takový tlak...

Bolest na pravé straně hrudníku

Dobrý den, před 14 dny jsem sem vložil dotaz a doteď mi nedošla žádná odpověď,...

Bolesti zad

Bolest zad v okoli beterni patere a ledvin. Dobry den ...cca pred mesicem...

Zvětšené uzliny

Dobrý den, byl jsem podruhé na sonografii krku a chtěl bych se zeptat zda si...

Baronova ligace

Dobrý den, před 7 týdny jsem podstoupila podvázání vnitřního hemoroidu a neustále...

Bolesti v krku a únava

Dobrý den, mám už mnoho let problémy s bolestmi v krku, nosohltanem a celkově...

Dlouhotrvajici bolest krku po kouření

Dobrý den, je mi 17 a asi před měsícem jsem si po dlouhé době zapálil asi po...

Vbočené malíčky na noze

Dobrý den, mám obtočené malíčky u nohou a tím se mi tam tvoří kuří oka. Chci...

Pálivé bolesti v oblasti hrudní páteře

Objevují se náhle bez námahy v klidu. Bolest je pálivá v oblasti hrudní páteře,...

Bolest čelistního kloubu

Dobrý den, asi dva roky mě "trápí" bolest čelistního kloubu, není to nijak výrazná...

Pocit unavených nohou

Dobrý den, je mi 41 let a přibližně 2,5 roku trpím pocitem unavených nohou,...

Vypadávání obočí

Dobrý den, před zhruba deseti lety mně vypadala část pravého obočí, měla jsem...

Štítná žláza

Dobrý den, budou mi dělat punkci tenkou jehlou, toho se trošku bojím, ale prý...

Dyshidrotický ekzém, vodnaté pupínky kůže

Dobrý den. Také se mi na prstech udelay vodnate puchyrky. Rozleza se mi to i...

Zalehlé uši

Dobrý den, již týden jsem už nachlazená. Měla jsem dráždivý kašel a do toho...

Porucha erekce

Potřebují vyšetření na poruchu erekce kam se mám obrátit,bul sem v urologa,ne...

Bolesti čelistního kloubu

Dobrý den, mám bolesti čelistního kloubu.Mohli by jste mi poradit několik izometrických...

Bolest v zádech

dobrý den boli mě a píchá pod levou lopatkou otočím tělem nebo hlavou jen trošku...

Zdá se mi že mám malý penis

Dobry den, zda se mi ze mam maly penis. Za 3 mesice mi bude 17 a mam cca 14,5...

Hnis a čepy na mandlích

Dobrý den, cca měsíc a půl řeším problém s vytékánim hnisu z mandli(zapáchající...

Reklama