Antibiotika

Dobrý den, dostal jsem na léčbu ureaplasma urealiticum antibiotika "Doxybene." V lékárně mi řekli, že nemám jíst mléčné výrobky, protože prý snižují účinnost těchto antibiotik. Přítelkyně si vyzvedávala stejné léky v jiné lékárně a bylo jí řečeno také že nemá jíst mléčné výrobky, ale nikoliv kvůli snížené účinnosti, ale prý kvůli tomu, že by jí bylo nevolno. Chtěl bych tedy vědět co z toho je pravda. Děkuji

Odpověď odborníka:

Dobrý den Eriku, ionty vápniku (obsažené v mléku, mléčných výrobcích a ovocných šťavách) snižují vstřebávání daného antibiotika ve střevě, tedy opravdu snižují jeho účinnost. Stejně tak působí iony hořčíku, železa. Pravdu tedy řekli Vám.

MUDr. Michaela Bobelová
MUDr. Michaela Bobelová

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Dialyzační a nefrologické centrum při NsP Havířov

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: