Citalec

Dobrý den, včera jsem byl poprvé u psychiatra kvůli návalům stresu apod. Řekla že mám panickou poruchu nebo tak nějak to bylo a předepsala mě Citalec je to i proti depresím. Mám brát 4 dny 1/2 a pak celý, ale četl jsem že ty prášky že můžu po nich přibrat nebo zhubnout. Vážil jsem 125 kg a za 3 mesice jsem kvuli těm stresům zhubl na 108 a ted jak jsem zacal brat ty léky tam mám strašný hlad pořád a chtěl bych poradit jak to udělat abych nepřibral. Protože každý po těchto lécích přibere hodně a to já nechci zas. Takže co bych měl dělat? Mám hlad a pozoruji i některé vedlejší učinky v normální míře takže nepanikařím. Zavolal bych svému psychiatrovi, ale přes víkend neordinuje takže se ptám zde. Děkuji za odpovědi.

Odpověď odborníka:

Dobrý den.Citalec obsahuje jako účinnou látku citalopram,patří mezi skupinu moderních antidepresív,které ovlivňují přenašečové systémy,především serotonin.Nežádoucí účinky se uplatňují hlavně na počátku léčby,vlastní efekt naopak nastupuje až koncem druhého,počátkem třetího týdne.Reakce jsou značně individuální,u části lidí bývá naopak pocit nechuti a "žaludku na vodě".Pokud by Vaše obavy z hmotnostního přírůstku pokračovaly,může Váš pan doktor zaměnit citalopram za některý jiný lék téže skupiny/například fluoxetin/,nebo zvolit jinou skupinu antidepresív-ale to on ví lépe než já.Rozhodně lék sám nyní nevysazujte,dosáhl jste už určité hladiny,to má svůj léčebný význam.

MUDr. Barbora Heřmanská
MUDr. Barbora Heřmanská

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Praktická lékařka pro dospělé

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x