Hak diane

Dobrý den, 6 let užívám HAK Diane 35, je mi 23 let.Dříve jsem velmi trpěla na akné, ale tato HAK mi podle mého názoru nepomohla. Užívala jsem ji 2 roky a nic, potom mi velmi pomohly pleťová tonika od kožaře.Je možné, že trpím akné nehormonálního typu a tudíž se nemusím obávat Diane vysadit?Chci ji vysadit z toho důvodu, že se jedná o silný lék a také z toho důvodu, že ji užívám dlouho a proto krvácím i mimo periodu. Gynek.mi předepsala Yasminelle, kterou jsem ještě nezačala užívat. Velmi se bojím Diane vysadit, aby se akné nevrátilo. Názory lekářů se velmi různí.Prosím poraďte mi, nevím, co si počít. Otec na akné v mládí také velmi trpěl. A také se bojím pigmentových skvrn, které se prý po vysazení Diane objevují.Chápu, že se jedná o estetiku, ale akné způsobuje i trauma a pocity méněcennosti. Moc děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, můžete Diane vysadit a zkusit užívat jinou antikoncepci nebo neužívat žádnou (záleží na Vás, jak se chcete chránit před otěhotněním). Akné se sice může zhoršit, ale nemusí. Akné má složitou etiologii (původ) a nelze vyloučit, že kromě hormonální složky se na Vašem akné podílí například chronická kožní infekce a/nebo stav vašeho organismu jako celku. Stran akné je vhodné opět navštívit kožního lékaře a probrat s ním jiné možnosti léčby (životosprávu, čištění kůže, vhodné přípravky, případně celkovou léčbu - antibiotika, retinoidy a další speciální léky na akné..) než užívání antikoncepce.

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x