Jak ztloustnout ?

Dobrý den, je mi 12let měřím 164cm vážím 41kg všichni si všímají že furt hubnu protože vždy jsem nebyla ani tlusta ani hubená něco mezi... už od 5třídy mám problémy že furt hubnu jsem v 7třídě a furt nic, vždy jsem chtěla hudnout,mamka říkala že vyrostu a zhubnu... stalo se že jsem vyrostla a zhubla ale byla jsem furt normální ... jím normálně zkoušela jsem vše ovoce, jen pečivo, tvarohy, zkoušela jsem cvičit abych měla aspon ty svaly než ten tuk ... ale furt jsem až MOC hubená už se mi to nelíbí hodně jím a všichni se diví že netloustnu ... nevím co s tím mám dělat,zkoušela jsem se přejídat jenže kdybych vážila furt stejně tak jako ok ale já jím a hubnu... ještě minulý týden jsem měla 43kg a ted 41kg

Odpověď odborníka:

Pokud budete jíst stále, tak to není též cesta, ono totiž záleží na tom , co jíst, kolik a kdy. Důležité je jíst pravidelně a nevynechávat žádná jídla.Musíte totiž své tělo naučit, Jak zvýšit váhu a objem svalové hmoty.Jezte alespoň 6x-7x denně Nejúčinnější způsob, jak zvýšit hmotnost je konzumovat větší porce. Potřebujete zvýšit příjem energie, která by měla přicházet především ze sacharidů a až v druhé řadě z bílkovin a v poslední řadě z tuků a cukrů. Tuky mají nejvíce energie. Ale pozor, není řešením jíst tučné sýry, smetanové jogurty,smažené výrobky, fastfood nebo máslové dorty. Snažte se vybírat zdravé zdroje tuků – vlašské ořechy, mandle,semena, olivový nebo řepkový olej, ryby, jako jsou losos nebo sardinky. Hodně energie dodají cereální tyčinky, ořechy, semínka, rozinky, sladší druhy ovoce, sušené ovoce, mléčné koktejly a džusy. Na svačiny jsou dobrými variantami toasty s džemem, medem, máslem,margarínem, sendviče z tmavých celozrnných chlebů s lučinou, tvarohovou pomazánkou, tuňákem ... Nezapomínejte ani na luštěnin. Z masa má sice více energie vepřové a hovězí, ale konzumujte ho ne častěji než 1x týdně,vybírejte hlavně bílá masa, kuřecí, králičí, krůtí a ryby. Zelenina by měla být ke každému jídlu. Zeleninu restujte na oleji a čerstvou si připravujte jako saláty se zálivkou z panenského oleje. K hlavním jídlům nevynechávejte polévky. Tučné moučníky vynechte, raději si dejte ovocný dezert, kompot ,pudink,šlehaný tvaroh, nebo domácí moučníky z rostlinných olejů. Zařazujte pravidelnou pohybovou aktivitu, zejména posilovací cvičení. Vaše tělo potřebuje pohybem měnit tělesnou hmotu na svaly. Dle uvedené vaší váhy a výšky jste dle proporcionality na hranici štíhlost a hubenosti.Stačilo by udržovat váhu při této výšce na hodnotě 45 kg. Pokud byste dále hubla, doporučuji navštívit vašeho pediatra k vyloučení vážnějších zdravotních příčin včetně vyšetření štítné žlázy.

MUDr. Hana Ferdinandová
MUDr. Hana Ferdinandová

Specializace: Nutriční poradenství
Pracoviště: Soukromá praxe - MUDr. Hana Ferdinandová

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: