Přibrat na váze

. Je mi 19let, výška je 166 a vážím 50kg. Velice těžce přibírám,ale pokud jde o hubnutí, tak stačí sebemenší stres a kila jdou hned dolu. Žádné zdravotní potíže nemám a ani s nemocema během roku se potýkam velice málo (jen 1-2x/rok).Numůžu říct jako ostatní, že mi trčí kosti a tak, naopak s tímto se vůbec nepotýkám, mám zadek, prsa, ploché bříško (bez toho aby mi trčeli kosti pánevní),ale stejně bych svoji váhu ráda zvýšila do 5kg pro svůj osobní pocit. Stravu mám pestrou, pravidelně snídám, jogurty(s vysokým obsahem tuku), müsli, jím všechny druhy masa, ovoce, občas i oříšky, čokolády,kolikrát si dávám i sklenici tučného mléka před spaním, ale stejně na váze nepřiberu. Četla jsem třeba něco o nutridrincích nebo dětský sunar, někdo dokonce psal, že kdybych si dala každých 2h chleba s másllem nebo nějaký jogurt,tak se dá přibrat i o 2,5 kg za týden. Vůbec by mi nevadilo, kdybych přibrala tukovou hmotu, pak bych se ho snažila doplnit nebo přetvořit na hmotu svalovou. Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Pro navýšení tělesné hmotnost je potřeba mít pozitivní energetickou bilanci, tedy vyšší příjem energie než její výdej. Strava by měla být pravidelná (5 - 6 x denně), pestrá a vyvážená (bílkoviny, tuky a sacharidy by měly být ve správném poměru).Důležitá je i kvalita stravy, které by měla mít vysokou nutriční hodnotu kvůli dostatečnému příjmu kvalitních bílkovin, správných tuků, vitaminů a minerálních látek. Jak by mě vypadat vyvážený jídleníček se můžete inspirovat zde: http://www.ulekare.cz/clanek/sestavte-si-spravny-jidelnicek-napovi-vam-potravinova-pyramida-17084. Oříšky a semínka klidně můžete zařazovat každý den. Pro přibírání je důležitá i pohybová aktivita, vhodná jsou především posilovací cvičení, aby docházelo k navýšení svalové hmoty (musí ale být dostatek energie a bílkovin ve stravě). Doporučovala bych Vám nechat si zhodnotit jídelníček nutričním terapeutem, abyste věděla zda přijímáte dostatek všech důležitých živin a dostala od něj konkrétní doporučení, která byste do jídleníčku zařadila dlouhodobě. Nutridrinky a sunar jsou výborným zdrojem živin, takže je klidně můžete vyzkoušet, ale pokud energetickou hodnotu stravy nenavýšíte dlouhodobě, tak po jejich vysazení se nejspíš vrátíte na původní hmotnost. Také bych vám doporučovala nechat si vyšetřit štítnou žlázu.

Mgr. Martina Ševčíková
Mgr. Martina Ševčíková

Specializace: Nutriční poradenství
Pracoviště: Nutriční poradna Obezitologická ambulance MUDr. Robina Urbánka, Zlín

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: