Inzerce
Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup do lékařské poradny, možnost účastnit se soutěží a mnoho dalších výhod. Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte prosím e-mail, který jste používal(a) pro přihlášení na stránku

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Sedm potravin, které byste měli vyřadit, pokud máte vysoký tlak

redakce uLékaře

Vysoký krevní tlak představuje rizikový faktor řady kardiovaskulárních onemocnění, která mohou zkrátit náš život. Léčba hypertenze zdaleka nespočívá pouze v užívání léků, neméně důležitá je také vhodná změna životosprávy. Víte, které potraviny krevnímu tlaku nesvědčí?

1. Cukr

Jedním z nejúčinnějších způsobů, jak normalizovat vysoký krevní tlak, je hubnutí. Pokud se chcete zbavit nadbytečných kil, začněte s omezením jednoduchých cukrů. Ty najdete například v čokoládách, sušenkách, bonbónech nebo slazených nápojích.

2. Hranolky a slanina

Smažené hranolky nebo slanina mohou být uvedeny jako příklad tučných potravin s vysokým obsahem soli, kterým bychom se rovněž měli vyhnout, pokud nás trápí zvýšené hodnoty krevního tlaku.

3. Plnotučné mléko

Mléko je sice bohatým zdrojem bílkovin, vápníku a vitamínu D, pokud je ale plnotučné, obsazuje rovněž velké množství nasycených tuků. Trpíte-li hypertenzí, raději zvolte polotučnou či nízkotučnou variantu.

4. Káva

Kofein, který je obsažen v kávě, ale také energetických nápojích, může způsobit krátkodobý vzrůst krevního tlaku, jenž může mít neblahý dopad na naše zdraví. Jedinci, kteří trpí hypertenzí, by proto jejich konzumaci měli omezit na minimum.

5. Zmražené a konzervované potraviny

Přestože si tyto potraviny kupujete v dobré víře, že je v nich ukryta například zelenina, raději dejte přednost čerstvé alternativě. Ve zmražených a konzervovaných potravinách se totiž pro udržení vyšší trvanlivosti nezřídka skrývá velké množství soli, která krevnímu tlaku neprospívá.

6. Stolní sůl

Nebojte se výrazně omezit dosolování svých jídel. Existuje celá škála bylinek a koření, díky kterým vám mohou pokrmy chutnat i bez soli.

7. Alkohol

Jedna sklenka vína sice krevní tlak nijak výrazně nezvýší, a alkohol proto nelze z tohoto hlediska přímo zakázat, jeho nadměrná konzumace je však prokazatelně spjata s nárůstem tlaku krve a mnohými dalšími zdravotními riziky.

Zdroj: www.bpassoc.org.uk/lowering-blood-pressure/foods-to-avoid-for-healthy-blood-pressure/

Doporučujeme