Zavřít
uLékaře
Stáhněte si mobilní aplikaci uLékaře.cz
Lékařská poradna a objednání
Nainstalovat
Reklama
Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup k historii všech svých dotazů a odpovědí.
Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Reklama

Psychika a léky

Léky Petra 14.3.2018

Dobrý den. Moc Vás prosím o radu a nazor na mojí situaci. Od dvanácti let jsem byla léčena s epilepsii lékem Convulex. S lékem jsem byla v pořádku až do nějakých pětadvaceti, kdy mi ho chtěl lékař změnit kvůli mému plánovanému těhotenství. Přešla jsem tedy na Keprru. Měla jsem ale vedlejší účinky a s neurolozkou jsme se rozhodli lék zkusit vysadit. To se podařilo a já jsem bez léků přes rok bez potizi, co se týka epilepsie. Horší je to ale s mým psychickým stavem. Už od vysazení Convulexu jsem měla pocit jakéhosi poklesu nálady a menší radosti ze života než dřív. Přišly také celkem znatelné výkyvy nálady. Já tomu zkraje moc nevěnovala pozornost. Myslela jsem ze to přejde, až si zvyknu na nové prášky, a posléze zase až je vysadim. Bohužel se tak nestalo. Zacala jsem chodit i k psychologovi. Doteď tedy prekonavam výkyvy, kdy úzkost ale byva tak velká, ze nemám chuť k jídlu, celá se třesu a bojím se, ze už to nezvladnu, nemohu usnout, nemám chut k sexu atd. Bojím se pak být sama a můj život se tím celkově zhoršil. Samozřejmě musím podotknout, ze vysněné dítě ještě nemám, protože jsem v situaci, kdy sama sobě nevěřím a mam obavy i z toho, abych to zvladla. Řešila jsem to s obvodní lékařkou, která mi hned napsala antidepresiva - ty jsem brát nezačala. Ale to není cesta, kterou chci jít. To už bych se radši vrátila k tomu Convulexu, s kterým vím, ze jsem byla v pohodě. Hledám samozřejmě dál způsoby, jak se z toho dostat. Napadlo mě, jestli právě tím, ze jsem brala tak dlouhou dobu lék Convulex a hlavně v době dospívání, nedošlo k tomu, ze mel na moji psychiku vliv a po jeho vysazeni mi zpusobil výše zmíněné potíže. Může mít tedy lék Convulex s mým současným stavem souvislost? Máte třeba podobnou zkušenost? Jak bych měla dál postupovat?

Odpovídá lékař:

MUDr. Dagmar Doležalová

Specializace: Praktické lékařství pro dospělé Pracoviště: Praktická lékařka pro dospělé Brno

Dobrý den, nelze vyloučit změny psychiky po vysazení léku Convulex. Spíše ale mohlo jít k nastartování něčeho co bylo skryté. Jednak proto, že se s tím potýkáte tak dlouhou dobu a nedošlo ke změně a jednak proto, že obdobnými potíže trpí lidé, kteří tento lék neužívali. Jde o psychický problém, často zvaný "deprese" a spočívá v tom, že Vaše vnitřní "já" je nespokojeno a aniž si to uvědomujete, chcete změnu. A protože co nás tolik nebolí, to neustále odsouváme, a pak se vnitřní problémy hromadí a nakonec se to projeví Vámi popsanými potížemi. Pokud dojde k nějakému spouštěči jako např. u Vás vysazení léku na epilepsii, pak je změna psychiky nárazově. Což pak člověka mate a spojuje s tím příčinu potíží. I když řešení vnitřní problémů trvá dlouho, měla by jste si položit otázku, jestli je Vaše spolupráce s psychologem přínosná. Pozorujete-li změnu, je třeba mít trpělivost. Pokud by jste ale neviděla zlepšení, pak je třeba hledat i jinou cestu, jiný způsob psychoterapie atd. Buď Vám v tom pomůže Váš psycholog nebo Vám bude třeba vyhovovat jiný. Jinak souhlasím s Vám, že není-li to nutné, nasazení antidepresiv neřeší problém.
S pozdravem
MUDr. Dagmar Doležalová

Související dotazy

Léky a psychika
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, dostala jsem léky...
Nemoc nebo psychika
Dobrý den, už asi měsíc mám problémy se zadýcháváním,...
Psychika
Dobrý den, od 18ti let jsem denně užívala Olanzapin...
Psychika
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na následující -...
Psychika
Dobrý den, můj problém nastal náhle minulá rok v říjnu...
Psychika
Dobrý den, jednou se mi stalo ze se mi začalo špatně...

Doporučujeme

Více dotazů z poradny

Psychika a jiné potíže

Co vás trápí, jak dlouho problém trvá, berete nějaké léky, proběhlo již nějaké...

Psychika a jiné potíže

Dobrý den, poslední dobou se necítím ve své kůži, tak vám to zkusím co nejlépe...

Psychika a jiné potíže

Dobrý den, chci se zeptat zda můžu mít něco se slinivkou, už 2 měsíce trpím...

Psychika a jiné potíže

Dobrý den, již zhruba od března tohoto roku mě trápí několik problémů. Bohužel...

Psychika a jiné potíže

Dobrý den, potřebnoval bychj se zeptat na jednu věc. V úterý jsem prodělal velký...

Psychika a jiné potíže

Dobrý den, trápí mě měsíc pálení jazyka na špičce a celá jeho prává strana,...

Psychika a jiné potíže

Dobrý den, minulý rok cca v dubnu mi byl diagnistikovan syndrom dráždivého tračníku....

Psychika a jiné problémy

Dobrý den, nevím jak zacit. Poslední dobou mám strach ze mam v těle rakovinu....

Psychika a jiné problémy

Dobrý den, a zároveň se omlouvám, že zde opět píšu, už píšu vážně naposledy,...

Psychika a jiné problémy

Co všechno může způsobit úzkost? Dobrý den, je mi 32 let, mám 3leté zdravé...

Psychika a léky

Dobrý den, asi 2 roky jsem bral Citalec na slabší úzkostné stavy. Poté jsem...

Psychika a nebo?

Dobrý den,ráda bych znala Váš názor-ale je to složité-pokusím se být stručná.V...

Psychika a nebo?

Paní doktorko Hlavačková-děkuji za rychlou odpověď.Je mi jasné,že lumbální punkci...

Psychika a nespavos

Dobrý den, prosím o radu. Manžel se podle mě zbytečně psychicky trápí. Chodí...

Psychika a pocení

Dobrý den, už od mala jsem měl problém s nadměrným pocením, částečně to mám...

Psychika a pohlavní styk

Dobrý den. Vyspala jsem se s klukem jednou hodně opilá. Ale vůbec si to nepamatuju....

Psychika a potíže se žaludkem

Dobrý nem moje dcere 14 let má stálé bolesti žaludku i na zvracení trvá to už...

Psychika a problémy se srdcem

Dobrý den, už asi rok a půl se potýkám s nevysvětlitelnými problémy, začalo...

Psychika a problémy se srdcem

Dobrý den, viděl jsem Vaši odpověd ohledně neurocirkulační astenie a rád bych...

Psychika a střevní potíže

Hezký den, chtěla bych se zeptat na problém, který mam se zažívanim. Jsem studentka...

Naposledy přečtené dotazy z poradny

Svědění mezi lopatkami

Dobrý den, chci se zeptat, zda je možné, aby mně zlehka šimraly záda (mezi...

Hemoroidy a roupy

Dobrý deň, už zhruba 3-4 deň trpím častým svrbením v oblasti konečníka a prechádza...

Panická porucha a její projevy

Dobrý den, mám několik problému...Všechno se týká vlastně o mé srdce..Mám pocity,...

Přirostlá předkožka

Dobrý den, nedávno jsem měl podezření, že mám fimózu. Objasnil jsem to rodičům...

Nitroděložní tělísko

Dobrý den, více než před měsícem jsem si nechala zavést nitroděložní tělísko...

Slabost, záškuby svalů

Dobrý den, chtěl bych se s Vámi poradit jak bych měl dál postupovat a možná...

Pervitin, důsledky užívání

Dobrý den, je mi 20 let a necelé dva roky užívám pervitin. Nejdřív to bylo jen...

Test na HPV a moluska

Dobrý den dělali mi test na Hpv z důvodu podezření na kondylomata,výsledek negativní.Dočetl...

Očkování proti covid-19 po prodělání onemocnění

Dobrý den, pokud před 3 měsíci covid, je problémové po 3 měsících očkování...

Krev v uchu

Dobrý den,už asi dvakrat se mi stalo,že jsem se vzbudila a měla jsem pocit v...

Bolest prsu u muže

Dobrý den, můj přítel má min. 2 měsíce neustálé bolesti v levém prsu pod bradavkou....

Spolknutí pecky od meruňky

Dobrý den, chtěla bych se zeptat do jaké míry je nebezpečné spolknutí pecky...

Atypie žlázových buněk (nespecifikováno) + smíšená flóra

Dobrý den, z výsledku kontrolní cytologie u gynekologa mi vyšel nález Atypie...

Elicea - nežádoucí účinky?

Dobrý den, již asi 2 a půl měsíce užívám antidepresivum Elicea (5g). Na hodně...

Extrakce kovů

Dobrý den pane doktore,jsem po extrakci kovů z pravého a hlezna a bérce.Chci...

Extrasystoly

Extrasystoly. Dobrý večer. Po letech se mi vrátily extrasystoly. A to asi...

Epilepsie a tetování

Dobrý den, ráda bych se zeptala, jestli se mohu nechat tetovat (malá kérka...

Bolest ramene a plic

Dobrý den, už skoro týden mě bolí plíce a začalo mě bolet levé rameno a podpaží,...

Dysplastické mateřské znaménko

Dobrý den, Bylo mi odstraněno známénko, u kterého mi doktor řekl, že se jednalo...

Teplota spermatu

Dobrý den, mám poněkud zvláštní dotaz. Zajímalo by mě jakou správnou teplotu...

Reklama