Nežádoucí učínky u glukokortikoidů

Chtěla bych se zeptat, jestli lék budesonid, který užívám na astma má stejné nežádoucí účinky jako kortikoidy používáné k léčení kožních onemocnění (v mém případě se jedná o atopický ekzém). Setkala jsem se totiž s tím, že ty mastičky nadělaly více škody (až zšedlá a tenká kůže a obtíže přetrvávaly stále) než užitku a časem jsem si našla jiný způsob, jak tuto nemoc léčit. Chtěla bych vědět, jestli v případě astmatu mám udělat totéž nebo aspoň změnit medikaci. Děkuji

Odpověď odborníka:

Budesonid je inhalační kortikosteroid, který se běžně používá k léčbě astmatu. V inhalační formě stačí k utlumení zánětu podání velmi malých dávek a jeho přínos pro léčbu onemocnění je veliký.
Důležité je správně inhalovat a po inhalaci vyplachovat dutinu ústní, aby se minimalizovaly nějaké vedlejší účinky.
Léčba inhalačními kortikosteroidy je velkým pokrokem v léčbě astmatu a proto v současné době je většina pacientů s astmatem dlouhodobě pod kontrolou bez recidivy akutních stavů dušnosti.

MUDr. Marcela Vorlíčková
MUDr. Marcela Vorlíčková

Specializace: Alergologie a klinická imunologie
Pracoviště: Immunia spol. s.r.o – Centrum prevence a léčby alergií a poruch imunity

 
Líbí se vám odpověď?
-3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Porucha jater se projeví i na rukou
Články: Porucha jater se projeví i na rukou
Jaterními chorobami, ať už...
Léčba růstovým hormonem a skolióza
Články: Léčba růstovým hormonem a skolióza
Vadné držení páteře je u...
Tasemnice
Články: Tasemnice
Tasemnice je střevní...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Naposledy čtené: