Inzerce
Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup do lékařské poradny, možnost účastnit se soutěží a mnoho dalších výhod. Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte prosím e-mail, který jste používal(a) pro přihlášení na stránku

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Boj s cholesterolem začíná na nákupu. Co všechno dát do košíku?

Cévy a srdce 2.1.2017
redakce uLékaře

O významu potravin, které pomáhají snižovat vysoký cholesterol, se hovoří a píše všude. Ne vždy však následuje informace, jaké potraviny to přesně jsou a kolik by jich měl člověk sníst. Od nás se to všechno dozvíte.

O významu potravin, které pomáhají snižovat vysoký cholesterol, se hovoří a píše všude. Ne vždy však následuje informace, jaké potraviny to přesně jsou a kolik by jich měl člověk sníst. Od nás se to všechno dozvíte.

Udržovat správnou hladinu cholesterolu je důležité pro zdraví cév i srdce. Zvýšenou hladinu cholesterolu můžete upravit mimo jiné zařazením některých potravin, které si blíže představíme. Všechny jsou běžně k dostání v obchodech a jejich příprava k jídlu nevyžaduje žádné speciální postupy.

Ovesná kaše, ovesné vločky

Ovesné výrobky obsahují rozpustnou vlákninu, která omezuje vstřebávání cholesterolu do krevního oběhu. Tím pomáhá snižovat hladinu „špatného“ cholesterolu, který se označuje jako LDL cholesterol. Miska ovesné kaše dodá tělu asi 6 gramů vlákniny. Pokud přidáte ještě banán, dostanete se na 10 gramů vlákniny, což je množství, které už má značný význam v boji s vysokým cholesterolem.

Ořechy všeho druhu

Ořechy nejenže pomáhají redukovat cholesterol, ale navíc udržují cévy v dobré kondici. Hrst ořechů denně snižuje i riziko srdečních onemocnění. Kupujte však ořechy v přírodní formě – plody obalené v soli nebo čokoládě jsou spíš zákuskem než zdraví prospěšnou potravinou. Že vám samotné ořechy nepřipadají moc lákavé? Zkuste je dát třeba do salátu místo mastných krutonů.

Tučné ryby

Omega-3 mastné kyseliny obsažené v rybách přispívají k poklesu krevního tlaku a pomáhají předcházet tvorbě nebezpečných krevních sraženin. Když zařadíte do jídelníčku dvakrát týdně některou z doporučených ryb, můžete si být jisti, že jste pro sebe udělali něco prospěšného. V obchodě sáhněte po makrele, pstruhovi, sardinkách, tuňáku nebo lososovi.

Olivový olej

Už dvě lžíce olivového oleje denně, které nahradí jiné tuky, prospívají lidskému zdraví. Kvalitní olivový olej tlačí hladinu špatného cholesterolu níž a tvorbu toho dobrého naopak podporuje. Zařadit olivový olej do jídelníčku je velmi snadné – může být součástí zálivky na zeleninu nebo ho nakapejte na pečivo místo másla.

Syrovátka

Syrovátka je součástí mléčné bílkoviny a koupit ji můžete ve formě nápoje nebo prášku. Kromě toho, že obsahuje vitaminy a minerály, funguje i při snižování hladiny cholesterolu. U hotových syrovátkových nápojů ale dávejte pozor na různé příchutě, s nimiž se do syrovátky dostane velké množství cukru. Nejvhodnější je ta přírodní, neochucená.

(pak)

Zdroj:
www.mayoclinic.org

Doporučujeme