Inzerce
Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup do lékařské poradny, možnost účastnit se soutěží a mnoho dalších výhod. Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte prosím e-mail, který jste používal(a) pro přihlášení na stránku

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Snažíte se žít zdravě? Nepolevujte ani na konci roku!

redakce uLékaře

O Vánocích jako by bylo vše dovoleno. Více jíme, dopřáváme si častěji alkohol, méně se hýbeme… Podle Britské dietetické asociace přiberou lidé během svátků v průměru dva kilogramy. A to už může pro naše zdraví představovat problém.

O Vánocích jako by bylo vše dovoleno. Více jíme, dopřáváme si častěji alkohol, méně se hýbeme… Podle Britské dietetické asociace přiberou lidé během svátků v průměru dva kilogramy. A to už může pro naše zdraví představovat problém.

Mlsejte rozumně

Aby nám období Vánoc nezkazily trávicí či jiné zdravotní potíže, je třeba vytrvat v celoroční snaze, co se správné životosprávy týče. Na výmluvu „vždyť je to jen jednou za rok“ jednoduše zapomeňte a zabraňte okamžiku, kdy se ochutnávání vánočních dobrot vymkne vaší kontrole.

  • Každý den začněte vydatnou snídaní, čímž omezíte riziko nepřetržitého pojídání během dne. 
  • Namísto čokoládových cukrovinek navoďte sváteční atmosféru zdravějšími pečenými kaštany, křížalami a ořechy.
  • Také tradiční štědrovečerní večeři včetně bramborového salátu můžete letos připravit v lehčí podobě – možná, že tak poprvé kvůli přejedení neusnete ihned po rozbalení posledního dárku.

Po obědě na vzduch 

Pokud plánujete trávit svátky na gauči před televizí, věřte, že vám tělo nepoděkuje. Omezením tělesné aktivity riskujete zácpu, srdečně-cévní onemocnění nebo vznik nadváhy. Podle odborníků však nemusíte trávit hodiny v posilovně nebo se aktivně věnovat fyzicky náročným zimním sportům. Pro udržení kondice a zdraví obecně bohatě postačí pravidelné procházky. Vhodná je například patnáctiminutová svižná chůze půl hodiny po větším jídle.

Alkohol jen občas 

Přestože se o Vánocích všichni rádi bavíme, a to mnohdy se sklenkou v ruce, nic se nemá přehánět. Zvýšená konzumace alkoholu může vést nejen k řadě zdravotních komplikací, ale také k nepříjemným společenským klopýtnutím.

Zdroj: www.webmd.boots.com/healthy-eating/features/how-to-have-a-healthy-christmas

Doporučujeme