Posilování s činkami

Dobrý den, před dvěma lety jsem se rozhodl udělat něco pro své tělo. Sehnal jsem si cvičební plán s činkami, činky… a začal podle něj cvičit. Kýžený výsledek se dostavil ale následován jedním nežádoucím účinkem = výpadem vlasů. Několik měsiců po cvičení se vše urovnalo. Hledal jsem na internetu a nalezl jsem vcelku logické závěr. Zvyšuje se hladina testosteronu o cca +-25%, teda i dht = připadný zvýšený výpad vlasů. Chtěl bych se tedy zeptat na dvě věci 1)zda lze nějak s činkami cvičit tak, aby zvýšená hladina tst neměla na vlasový folikul nežádoucí účinek. 2)Prosím o doporučení nějakého fundovaného medika, který se specializuje právě na výše popsanou oblast a mohl by mě problematiku na profesionální úrovni ozřejmit. Ve svém okolí jsem měl štěstí spíše na „steroidové šamany“ v rozličných posilovnách. O odborníky z tohoto ranku zájem nemám. Díky za vaši odpoved - za váš čas.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, JohnyG! Obávám se, že Vaše dilema nebude mít kloudné řešení... Více cvičit a mít více svalů je i mít více testosteronu, který způsobuje padání vlasů. Chcete-li udělat něco pro zdraví a míru testosteronu tolik nezvedat, sportujte spíše vytrvalostně. Postava, k níž se budete blížit, pak bude postavou Zátopkovou, nikoli Schwarzenegrovou. Méně svalů, méně testosteronu. Vytrvalostní profil zátěže i postava vytrvalce jsou ostatně pro zdraví přínosnější nežli bodybuilding a sošná postava kulturisty. Chcete-li mít velká ramena a pekáč buchet na břiše, nejspíš o nějaké vlasy přijdete. Jde-li Vám o zdraví, činky nahraďdte cvičením s vlastním tělem - běh, chůze, dřepy, sklapovačky, lehy-sedy, případně i kliky, shyby. Bicykl, koloběžka, brusle - mohl byste do práce jezdit bez motoru?

 
Líbí se vám odpověď?
-1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: