Inzerce
Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup do lékařské poradny, možnost účastnit se soutěží a mnoho dalších výhod. Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte prosím e-mail, který jste používal(a) pro přihlášení na stránku

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Pozůstatek pásového oparu: bolest řešte změnou životního stylu!

Pásový opar 15.6.2015
redakce uLékaře

Postherpetická neuralgie je bolest, která přetrvává i po vyléčení kožních projevů pásového oparu. Pacienty trápí někdy i roky a výrazně jim snižuje kvalitu života. S chronickými obtížemi však mohou pomoci i malé změny životního stylu. Vyzkoušejte některé z následujících tipů.

Postherpetická neuralgie je bolest, která přetrvává i po vyléčení kožních projevů pásového oparu. Pacienty trápí někdy i roky a výrazně jim snižuje kvalitu života. S chronickými obtížemi však mohou pomoci i malé změny životního stylu. Vyzkoušejte některé z následujících tipů.

1. Zdravá a vyvážená dieta

Zajisté jste to slyšeli již mnohokrát, ale rčení „jste to, co jíte“ prostě platí. Pokud se budete stravovat zdravě, budete se cítit dobře. Samozřejmě to neznamená, že už nikdy si nemůžete udělat radost drobnou sladkostí. Zaměřte se ale na to, abyste každý den měli dostatek ovoce a zeleniny, světlé pečivo vyměňte za celozrnné a do svého jídelníčku zařaďte „zdravé“ tuky – například si dvakrát týdně dopřejte rybí maso.

2. Přiměřené cvičení

Pravidelný pohyb posílí svaly a pomůže zmírnit bolesti. Postupujte pozvolna, nemusíte hned předvádět výkony jako na olympiádě. Jak správně začít a které cvičení je pro vás to pravé, s tím vám nejlépe poradí zkušený fyzioterapeut.

3. Pravidelný odpočinek

Spánek je důležitou součástí zdravého životního stylu, což platí dvojnásob, pokud trpíte postherpetickou neuralgií. Každý člověk potřebuje odpočívat různě dlouho. Zjistěte, kolik hodin spánku je pro vás ideálních, a snažte se chodit do postele i vstávat přibližně ve stejnou dobu – a to též o víkendech.

4. Stres pod kontrolou

Najděte si svůj  způsob, jak se vyrovnávat s napětím – mohou vám pomoci některá dýchací cvičení nebo třeba meditace. Pokud dostanete stres pod kontrolu, uleví se vám i od bolestí.

5. Zdraví na těle i na duši

Chronické bolesti mohou přicházet ruku v ruce s depresivními stavy. Cítíte-li smutek, který pro vás není typický, a pokud vám nedělají radost věci, které to dříve dokázaly, možná je čas navštívit odborníka.

6. Život s radostí

Získat a udržet si pozitivní přístup k životu je klíčem ke zvládání postherpetické neuralgie. Soustřeďte se na své silné stránky, ne na slabiny a najděte si čas na činnosti, které vás těší.

Zdroj: www.practicalpainmanagement.com

 

Doporučujeme