Inzerce
Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup do lékařské poradny, možnost účastnit se soutěží a mnoho dalších výhod. Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte prosím e-mail, který jste používal(a) pro přihlášení na stránku

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Sedm tipů, jak nepodcenit nadcházející pylovou sezónu

Nosní hygiena 7.3.2016
redakce uLékaře

Na alergii, která nás sužuje jen v určitou část roku, je snadné přes zimu zapomenout. To se ale může nepěkně vymstít. Připravte se na blížící se potíže s předstihem – i sebemenší náskok se vám bude náramně hodit.

Na alergii, která nás sužuje jen v určitou část roku, je snadné přes zimu zapomenout. To se ale může nepěkně vymstít. Připravte se na blížící se potíže s předstihem – i sebemenší náskok se vám bude náramně hodit.

1. Navštivte lékaře

Promluvte si s ním o svých obtížích a pokuste se najít nejvhodnější řešení ještě před začátkem pylové sezóny (tedy nejpozději v březnu). Pokud budou volbou antihistaminika, žádejte modernější přípravek, který postrádá sedativní účinky. V posledních letech se také dostává do popředí léčba nosními kapkami s obsahem kortikoidů. Jejich aplikace by měla začít 1–2 týdny před začátkem pylové sezóny.

2. Raději nevětrejte 

Nechat proudit do pokoje vlahý jarní vzduch je rozkoš. Vy ale potřebujete zabránit alergenům, aby se dostaly do vašeho domova. Proto si tuto radost raději odpusťte a okna zase rychle zavřete. Pokud máte rádi čerstvý vzduch, popřemýšlejte o pořízení klimatizace.

3. Nestahujte okna v autě

Mimo situace, kdy prostě musíte (jako když si berete parkovací kupon), neotvírejte okénka svého vozidla. Větrejte výhradně za pomoci klimatizace. Pokud můžete nastavit vnitřní cirkulaci, udělejte to.

4. Venkovní aktivity správně načasujte

Pyl má nejvyšší koncentraci v ovzduší mezi pátou a desátou hodinou ranní, proto se snažte v této době nechodit ven. Zařiďte si parkování blíže u domu, posuňte pracovní dobu, poproste kolegu, který bydlí blízko, ať vás cestou do zaměstnání vyzvedává. Většinou lze nalézt vhodné řešení.

5. Užívejte své léky

Pokud přece jen musíte ven, a dokonce do přírody, vezměte si alespoň hodinu až dvě před odchodem antihistaminika. Máte-li vážnější alergii, měli byste přemýšlet o používání filtrační masky. Budete v ní možná budit pozornost, ale bude vám dobře.

6. Seznamte se se svými alergeny

Ruku na srdce, dívali jste se pořádně do lékařské zprávy, abyste věděli, na co všechno jste přecitlivělí? Rozumíte všem termínům? Jestliže navíc ani netušíte, kde se se svými alergeny můžete setkat, rychle svoji nevědomost napravte. Dokud nevíte, čemu se vyhýbat, nemáte šanci na úspěch.

7. Vyplachujte si nos

Kupte si nosní sprej s mořskou nebo termální vodou a 2× až 3× denně si proplachujte nos, pokud pociťujete příznaky alergie. Mnoha lidem tyto přípravky pomáhají zmírnit nosní blokádu i zlepšit odtok sekretu z vedlejších dutin nosních.

Jestliže vám tyto tipy nebudou pomáhat, zkuste znovu navštívit alergologa. Jsou-li příznaky silné a neustávají, mohly by ulevit vakcíny. Nevzdávejte se a účastněte se aktivně svojí léčby.

Zdroj: http://www.healthcentral.com

Doporučujeme