Inzerce
Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup do lékařské poradny, možnost účastnit se soutěží a mnoho dalších výhod. Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte prosím e-mail, který jste používal(a) pro přihlášení na stránku

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

9 rad k překonání stresu při odvykání kouření

redakce uLékaře

Čím vlastně kouření uklidňuje? Tím mnohokrát opakovaným rituálem zapálení si a pokuřování. Ten dává mozku jistotu, že se děje něco známého, a tedy bezpečného.

Proto je více než obtížné ve chvílích psychické zátěže po cigaretě nesáhnout. Jak stres zvládnout bez tabáku, vám napoví následujících několik rad.

Důvodů je hodně

Jaké situace nás vlastně nejčastěji „nutí“ kouřit? Většina kuřáků se překvapivě shodne:

  • únava,
  • nuda,
  • okamžiky štěstí a zábavy,
  • rozčílení a stres.

Jak to zvládnout

    1. Dbejte na správnou životosprávu, výživu obsahující dostatek energie, vitamínů a vody. Odvykání kouření je pro tělo v jistém slova smyslu zátěž, na kterou potřebuje dostatek síly.

 

    1. Množství kávy, na které jste byli zvyklí, je vhodné alespoň na čas omezit. Kofein totiž provokuje úzkost, stavy vnitřního napětí a působí potíže se spánkem. Může tak zhoršit abstinenční syndrom při vlastním nekouření. Kromě toho bývá pití kávy často součástí rituálu, se kterým je kouření spjato. Pokud se svého kofeinu vzdát nechcete, vyměňte aspoň oblíbený hrnek, druh kávy nebo nápoj zjemněte přidáním mléka.

 

    1. Naučte se relaxovat i jinak než s cigaretou. Napusťte si horkou vodu, přidejte pěnu do koupele a podtrhněte atmosféru příjemnou hudbou nebo svíčkami.

 

    1. Dopřejte si pravidelnou a odbornou masáž. Pokud vám je líto peněz, spočítejte si, kolik jste ušetřili tím, že jste v posledním týdnu opakovaně minuli trafiku.

 

    1. K vyplavení endorfinů, tzv. hormonů štěstí, pomůže cvičení. Upřednostněte to, které vás baví. Ať už je to jóga, plavání, tenis, nebo obyčejná procházka přírodou.

 

    1. Nezapomínejte na dostatek spánku, který vaše tělo v období odvykání kouření velmi potřebuje.

 

    1. Naučte se správně dýchat. Pomalé břišní dýchání patří mezi základní a fungující relaxační techniky. Osvojte si tyto či podobné dovednosti umožňující okamžité celkové uvolnění.

 

    1. Přemýšlíte nad tím, jak těžké bude vydržet nekouřit po zbytek života? Nedělejte to! Těšte se jednoduše z toho, že jste to zvládli včera, a soustřeďte se na to, abyste si nezapálili dnes. S velkými úkoly se člověk snáze vyrovná, pokud si je rozdělí na snadnější, dílčí.

 

  1. Pokud jste nevydrželi a zapálili si, svět se nehroutí. Získali jste zkušenost pro další pokus, protože teď už víte, co vás ke kouření znovu dohnalo a na co se v budoucnu více zaměříte.

(veri)

Zdroj: quitsmoking.about.com

Doporučujeme